بهینه سازی عملیات حفاری چاه ها توسط محققان کشور

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ایران کشوری غنی از منابع زیرزمینی است. منابعی که استخراج و استفاده از ارزش مالی آنها احتیاج به تامین تجهیزات و ابزارهای مورد احتیاج دارد. ابزاری که با قیمت های بالا از دیگر کشورها وارد می شد؛ اما یک شرکت دانش بنیان به همت نیروهای متخصص خود به حوزه بهینه سازی عملیات حفاری در چاه های عمودی، افقی و جهت دار ورود کرد و با این کار توانست احتیاج داخلی را مرتفع کند.

بهینه سازی عملیات حفاری چاه ها توسط محققان کشور

یک شرکت دانش بنیان تنها در زمینه بهینه سازی عملیات حفاری چاه های عمودی، افقی و جهت دار و توسعه نرم افزارهای مرتبط با آن است. این شرکت توانسته با یاری متخصصان مجرب و نخبه ایرانی، عملیات حفاری در چاه ها را بهینه سازی کند.

این شرکت هم اکنون با توجه به توسعه کمی و کیفی خدمات و با رعایت استانداردهای بین المللی مدیریت کیفیت، مدیریت کیفیت محیط زیست، ایمنی کار و نظام اداری 5s گامی بلند در زمینه ایجاد مجموعه ای با تفکر بین المللی برداشته است.

به گفته حامد رحیمی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، شرکت با استفاده از بخش تحقیق و توسعه پویا، تیم های فنی، مهندسی و عملیاتی مجرب، تیم متخصص برنامه نویسی و با استفاده از ابزارهای پیشرفته بهبود عملکرد حفاری قادر به ارائه خدماتی تخصصی در زمینه بهینه سازی عملیات حفاری به کارفرمایان است.

وی اضافه کرد:این شرکت دو محصول دانش بنیان فراوری نموده است که شامل نرم افزار جامع بهینه سازی عملیات حفاری چاه های نفت و گاز و ارایه خدمات بهینه سازی عملیات حفاری این چاه ها می گردد. آن طور که رحیمی می گوید: این محصولات به کاهش زمان و هزینه عملیات حفاری چاه های نفت و گاز یاری می نمایند.

وی ادامه داد: عملیات حفاری در دکل های دریایی روزانه 150 هزار یورو و در دکل های خشکی 30 هزار یورو هزینه دارد که با استفاده از خدمات این مجموعه دانش بنیان، زمان حفاری20 درصد بهبود می یابد. این فعال دانش بنیان بیان می نماید: با توجه به این که در کشور سالانه 200 حلقه چاه حفاری می گردد این رقم سالانه موجب کاهش 4 هزار میلیارد تومانی هزینه سالانه برای کشور می گردد.

به گفته وی،به دلیل اینکه بخش اعظمی از قطعات و مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت حفاری توسط شرکت های بین المللی و خارجی فراوری می گردد با کاهش زمان حفاری میزان مصرف این موارد نیز کاهش می یابد و به صورت غیر مستقیم موجب کاهش ارزبری کشور می گردد.

وی اضافه کرد:این دانش بنیان در کشور با 10 نیروی ثابت و 4 نیروی متخصص عملیات بر روی دکل حفاری فعالیت خود را ادامه می دهد و با این توان تخصصی توانسته بخش بزرگی از احتیاج صنایع را مرتفع کند.

به گفته رحیمی، فراهم کردن زمینه حضور نمایندگانشان در هیات تجاری سوریه و آفریقا از جمله موارد یاریی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این شرکت است.

وی درباره امکان وجود صادرات محصولاتشان به دیگر کشورها می گوید: به دلیل وجود تحریم مستقیم روی شرکت های بالادستی نفت و گاز امکان صادرات محصول توسط یک شرکت های ایرانی فعال در این حیطه وجود ندارد. اما در حال ارایه ساز و کارهای جدید برای انجام این کار هستیم.

hecaconf.ir: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20195

به "بهینه سازی عملیات حفاری چاه ها توسط محققان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهینه سازی عملیات حفاری چاه ها توسط محققان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید