دفتر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات در کنیا افتتاح شد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، همزمان با افتتاح مرکز نوآوری فناوری ایران و با برگزاری دومین نشست تجاری - فناوری شرکت های دانش بنیان در نایروبی پایتخت کنیا با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، دفتر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران هم با حضور اعضای کمیسیون صادرات این اتحادیه، افتتاح و راه اندازی شد.

دفتر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات در کنیا افتتاح شد

کشورهای آفریقایی بازارهای بالقوه ایران برای صادرات فناوری و محصولات هستند که باید با موضوع تشکل های صنفی بر نحوه ورود به این بازار و کنترل کیفیت محصول و خدمات ارزیابی و نظارت مستمر انجام پذیرد؛ بر این اساس این دفتر قرار است به عنوان پایگاه دائمی ایران در کنیا برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و خلاق ایرانی در حوزه ICT به بازار شرق آفریقا فعالیت کند.

دفتر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران در کنیا که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا راه اندازی شده است به عنوان نخستین پایگاه دائمی این اتحادیه، صادرات محصول و خدمات فنی مهندسی را به آفریقا گسترش و توسعه می دهد تا به عنوان پایگاهی برای خلق ایده های نوآورانه، تجاری سازی این ایده ها و بستر صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت های عضو این اتحادیه و سندیکای صنعت مخابرات ایران و به طور کل صنعت کشور ICT در بازار شرق آفریقا نقش آفرینی کند.

بنابر گزارش های بین المللی آنالیز شده توسط معاونت دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه کنیا در میان پنج کشور برتر قاره آفریقا در زمینه فناوری اطلاعات واقع شده است. یکی از شاخص های این رجحان، تعداد نویسندگان نرم افزار است که در این کشور فعال هستند که طبیعی است با توجه به ظرفیت و پتانسیل قابل ملاحظه در کشورمان در این حوزه، از این موقعیت برای افزایش همکاری ها در حوزه فناوری اطلاعات در کنیا می توان استفاده کرد.

بر اساس همین اطلاعات گزارش جدید و مشترک گوگل و سازمان بین المللی سرمایه (IFC) نیز نشان می دهد که تعداد طراحان نرم افزار در آفریقا 690 هزار نفر است که اکثریت آن ها در کشورهای مصر، کنیا، مراکش، نیجریه و آفریقای جنوبی مستقر هستند. کنیا بر اساس آمار اخیر 60 هزار طراح نرم افزار داشته و 12 درصد آمار کل قاره در این حوزه را به خود اختصاص می دهد.

در این گزارش همچنین با تاکید بر نقش مهم اینترنت و فناوری در توسعه کشورها اعلام شده که 5.2 درصد از فراوری ناخالص داخلی آفریقا در سال 2025 متعلق به اقتصاد اینترنتی خواهد بود که ارزشی برابر با 180 میلیارد دلار خواهد داشت. سهم آفریقا از اقتصاد اینترنتی و فناوری در چهار ماه اول سال کنونی 350 میلیون دلار بوده است که در این میان آفریقای جنوبی با 112 میلیون دلار بیشترین بهره برداری را از این بخش داشته است. نیجریه با 74 میلیون دلار و کنیا با 60 میلیون دلار در صندلی های بعدی این فهرست قرار گرفته اند.

در این راستا فریبرز دادگر دبیر و عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: نشست معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در دومین روز سفر به کنیا در رأس یک هیأت فناور، با جوزف واکاباموچرو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کنیا در شهر نایروبی با حضور ریچارد گاتیا رئیس اتاق صنعت و بازرگانی کنیا صورت گرفت. این مهم می تواند شروع یک همکاری گسترده در حوزه های مختلف مالی و تکنولوژیکی باشد.

وی آمادگی خود را برای استفاده و بهره گیری شرکت های توانمند ایرانی در حوزه ICT از این پایگاه صادراتی مطرح و خاطرنشان کرد: شرکت های حوزه ICT جهت استفاده از این پتانسیل می توانند با اتحادیه تماس بگیرند.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27604

به "دفتر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات در کنیا افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات در کنیا افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید