بی ثباتی در آمریکا خوب نیست، اما بسیار احتمال دارد

به گزارش شیوا مارکت، وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسکو با هر فردی که در انتخابات آمریکا پیروز گردد کار خواهد نمود گفت با توجه به تحولات اخیر آمریکا، وقوع بی ثباتی در این کشور بسیار احتمال دارد.

بی ثباتی در آمریکا خوب نیست، اما بسیار احتمال دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه درخصوص بی ثباتی داخلی در آمریکا و شرایط درگیری های قره باغ هشدار داد.

به نوشته پایگاه تله ریپورت، لاوروف ضمن سخنرانی در نشست اتحادیه مشاغل اروپایی تأکید کرد: رئیس جمهور [ولادیمیر پوتین]بار ها در این باره صحبت نموده است که ما با هر کسی که [در آمریکا]انتخاب گردد کار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مسکو در حال حاضر ناظر بر منازعه میان دموکرات ها و جمهوری خواستار در آمریکا است، گفت: بی ثباتی در ایالات متحده چیز خوبی نیست، اما در کل رویدادی بسیار احتمال دارد و به سود هیچ یک از ما نیست.

لاوروف در ادامه سخنان خود اضافه نمود، معاهده تسلیحاتی نیو استارت با آمریکا به خاطر شروطی که واشنگتن اخیراً معین نموده است، محکوم به مرگ است.

مارشال بیلینگزلی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی گفته است واشنگتن می خواهد نیو استارت را نه به صورت معاهده بلکه به صورت تفاهم نامه به مدت کمتر از 5 سال تمدید کند.

وی اضافه نمود روسیه برای رسیدن به توافقی جدید باید با حضور نیرو های ناتو در اروپا کنار بیاید و در غیر این صورت با زرادخانه های مدرن سازی شده آمریکا روبه رو خواهد بود.

معاهده نیو استارت در سال 2010 توسط دیمیتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه و باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست و در فوریه 2021 منقضی می گردد.

این پیمان در صورت توافق دو طرف تنها تا 5 سال دیگر یعنی سال 2026 قابل تمدید است. مسکو از واشنگتن خواسته تمدید این سند را به تعویق نیندازد و آن را استاندارد طلایی در حوزه خلع سلاح توصیف نموده است.

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه همچنین درخصوص درگیری های چند روز اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت، او به همراه وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه در حال تهیه بیانیه مشترک هستند.

او در ادامه گفت، درخصوص اوضاع قره باغ، با دو طرف درگیر و همچنین ترکیه و ایران به عنوان همسایه های آن ها در ارتباط هستیم.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، امروز مقامات ارمنستان را به پذیرش و اجرای قطعنامه های شورای امنیت دعوت کرد و گفت که باکو حاضر است در آینده روابط خود را با مردم ارمنستان عادی سازی کند.

مجله بهسان: مجله پزشکی و سلامت همراه با مقالات علمی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24074

به "بی ثباتی در آمریکا خوب نیست، اما بسیار احتمال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی ثباتی در آمریکا خوب نیست، اما بسیار احتمال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید