تامین مرغ مورد احتیاج مردم در نوروز

به گزارش شیوا مارکت، مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تدابیر لازم برای تامین محصول مرغ مورد احتیاج مردم استان در نوروز سال جاری اندیشیده شده و مسئله ای در تامین این محصول وجود ندارد.

تامین مرغ مورد احتیاج مردم در نوروز

به گزارش خبرنگاران انلان به نقل از ایرنا، حمیدرضا اخوان، مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: افزایش جوجه ریزی در واحدهای پرورش طیور استان مرکزی برای ثبات قیمت مرغ از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در مدت 2 ماه گذشته بوده است.

وی ادامه داد: چهار میلیون قطعه جوجه ریزی در دی ماه و سه میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی بهمن ماه سال جاری برای ایجاد ثبات در بازار مورغ نوروزی در استان مرکزی صورت گرفته است.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: میزان جوجه ریزی در دی ماه و بهمن ماه در راستای ایجاد ثبات در بازار شب عید در واحدهای مرغداری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 14 و 20 درصد افزایش یافته است.

اخوان، نرخ مصوب دولتی گوشت مرغ را 129 هزار ریال بیان کرد و گفت: با کوشش فراوریکنندگان، عرضه این محصول در مدت 2 ماه گذشته با قیمت 107 تا 115 هزار ریال در سطح استان صورت گرفته است.

وی یادآورشد: اکنون از مجموع 590 واحد فراوری مرغ گوشتی، 150 واحد فعال بوده و این واحدها با 60 درصد ظرفیت به فراوری این محصول اشتغال دارند.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: 60 درصد فراوریات گوشت مرغ این واحدها در استان مصرف و بقیه به استان های همجوار ارسال می گردد.

اخوان، با یادآوری مشاهده موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گفت: محدودیت های حمل و نقل برای جلوگیری از شیوع احتمالی این ویروس مشکلاتی را برای تامین بعضی نهاده ها از جمله ذرت و سویا برای فراوریکنندگان به همراه داشته که مقرر شده است به وسیله سامانه پشتیبانی امور دام این مشکل برطرف گردد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می گردد و در زمینه تنوع فراوریات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد فراوریات کشاورزی مازاد بر احتیاج استان به سایر مناطق ارسال می گردد.

استان مرکزی با فراوری حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن فراوری گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن فراوری تخم مرغ از صندلی ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16886

به "تامین مرغ مورد احتیاج مردم در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین مرغ مورد احتیاج مردم در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید