تام هنکس برای ایفای نقش پدر ژپتو با دیزنی مذاکره می نماید

به گزارش شیوا مارکت، تام هنکس برای ایفای نقش پدر ژپتو در بازسازی لایواکشن انیمیشن پینوکیو (Pinocchio) که از آثار مشهور دیزنی است با این شرکت وارد مذاکره شده است.

تام هنکس برای ایفای نقش پدر ژپتو با دیزنی مذاکره می نماید

کارگردانی فیلم سینمایی لایواکشن پینوکیو را رابرت زمکیس برعهده خواهد داشت. زمکیس پیش از این در انیمیشن قطار سریع السیر قطبی (The Polar Express ) و فیلم های دور افتاده (Cast Away) و فارست گامپ (Forrest Gump) با هنکس همکاری داشته است. احتمالا شاخص ترین اثر کارنامه زمکیس فارست گامپ است که بابتش پیروز شد جایزه اسکار بهترین کارگردانی را هم تصاحب کند.

گرچه مذاکرات هنکس با دیزنی هنوز در مراحل ابتدایی واقع شده است اما خبرگزاری ددلاین مدعی شده این بازیگر پس از خواندن فیلم نامه با رابرت زمکیس تماس گرفته و به او اطلاع داده که میخواهد بازی در نقش پدر ژپتو را قبول کند. هنکس چندی پیش هم با بازی در نقش فرد راجرز در فیلم روزی زیبا در محله (A Beautiful Day in the Neighborhood ) که سال 2019 به نمایش درآمد، پروژه دیگری در حوزه کودک و نوجوان را انجام داد. این بازیگر بابت ایفای این نقش نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

دیزنی از سال ها پیش علاقه مند بوده تام هنکس را برای نقش پدر ژپتو جلوی دوربین ببرد. ظاهرا پروژه ساخت یک اثر لایواکشن از انیمیشن پینوکیو مدت ها در جریان بوده و پل کینگ به عنوان گزینه کارگردانی این اثر مطرح شده بوده است. در آن دوران دیزنی با تام هنکس وارد گفت وگو می گردد اما آن دور از مذاکرات کاملا بی نتیجه باقی می ماند. حال به نظر می رسد حضور زمکیس شرایطی را فراهم نموده که بازیگر معروف سینمای آمریکا به پذیرش نقش پدر ژپتو تمایل بیشتری پیدا نموده است.

زمکیس که به تازگی فیلم سینمایی فانتزی و کمدی جادوگران (The Witches ) را با بازی ان هتوی جلوی دوربین برده و قرار است در ماه اکتبر سال 2020 این اثر جدید را اکران کند، در کنار کریس وایتز فیلم نامه پینوکیو را به رشته تحریر درآورده است.

وایتز فیلم نامه نویس روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story) بوده و کارگردانی چند اثر سینمایی کمترشناخته شده را هم برعهده داشته است. او از همان سال های ابتدایی و پس از تحویل دریافت فیلم نامه از پیتر هجز در میان فیلم نامه نویسان اصلی اثر قرار داشت. وایتز با چندین گزینه که به عنوان کارگردان فیلم مطرح شدند همکاری کرد و دست به بازنویسی فیلم نامه زد. در نهایت سال 2019 رابرت زمکیس به عنوان گزینه کارگردانی مطرح و در اوایل سال 2020 حضور او در این مقام قطعی شد؛ به این ترتیب در همان زمان وایتز با زمکیس دست به بازنویسی نهایی فیلم نامه زدند.

پینوکیو انیمیشن کلاسیک دیزنی است که در سال 1940 ساخته شد و داستان عروسکی چوبی را روایت می نماید که آرزوی تبدیل شدن به پسرکی واقعی را در سر دارد. داستان این انیمیشن از رمان ایتالیایی ماجراهای پینوکیو نوشته کارلو کلودی اقتباس شده است؛ این اثر ابتدا در سال 1881 در یک مجله بچه ها چاپ شد.

انیمیشن سال 1940 دیزنی پیروز شد دو جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم و بهترین ترانه را به دست آورد اما به دلیل وقایع مرتبط با جنگ جهانی دوم بازارهای مهم آسیا و اروپا را از دست داد و به اثری ناکام از نظر تجاری تبدیل شد. با این وجود فیلم دوباره در سال 1945 توزیع شد و به سود رسید. از آن سال به بعد این انیمیشن در میان برجسته ترین آثار دیزنی و مهم ترین انیمیشن های تاریخ نهاده شد؛ به شکلی که به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ عامه تبدیل شد.

پدر ژپتو نقشی که قرار است توسط تام هنکس ایفا گردد، نجار پیری است که طراح عروسک پینوکیو بوده و این پسر چوبی حکم فرزند نداشته او را دارد. در حالی که فرشته به پینوکیو جان می دهد، به ژپتو می گوید که این پسر چوبی می تواند با کسب فضایلی چون شجاعت، راستگویی و تواضع به پسری واقعی تبدیل گردد.

تا جایی که می دانیم فعلا قرار است فیلم برداری فیلم لایواکشن پینوکیو در خاتمه سال میلادی 2020 آغاز گردد؛ البته این مسأله هم مثل تمام پروژه های سینمایی سال جاری ارتباط مستقیمی با شرایط همه گیری ویروس کرونا خواهد داشت.

ساخت این اقتباس سینمایی در ادامه صف طویلی از آثار لایواکشنی قرار می گیرد که شرکت دیزنی در سال های اخیر دست به فراوریشان زده یا قصد فراوریشان را دارد. مجموعه فیلم هایی که گرچه از اواسط دهه 1990 آغاز شدند اما به عنوان یک استراتژی تجاری با ساخت فیلم کتاب جنگل (The Jungle Book ) در سال 2016 به مرحله جدیدی رسیدند.

دیو و دلبر (Beauty and the Beast )، دامبو (Dumbo )، علاءالدین (Aladdin ) و شیرشاه (The Lion King ) از جمله سایر بازسازی های لایواکشن دیزنی در سال های اخیر بوده اند؛ در حالی که نمونه دیگری چون مولان (Mulan) هنوز در راه پخش است.

کروئلا (Cruella ) برگرفته از انیمیشن صد و یک سگ خالدار (One Hundred and One Dalmatians) و بازسازی لایواکشن انیمیشن های دیگری همچون پیترپن (Peter Pan)، پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid) و سفیدبرفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs) تنها تعدادی از پروژه های آینده دیزنی هستند که قرار است در سال های آینده فراوری شوند.

تام هنکس از بازیگران شاخص هالیوود هنوز درگیر پروژه ای سینمایی است که بر اساس زندگی نامه الویس پرسلی در حال فراوری است. این فیلم که الویس (Elvis ) نام دارد را هم لورمن کارگردانی می نماید و هنکس در کنار آستین باتلر از بازیگران اصلی آن به شمار می فرایند.

البته این فیلمِ برادران وارنر به دلیل بیماری تام هنکس و همسرش متوقف شد و ظاهرا استودیو امیدوار است پاییز سال جاری ادامه فراوری فیلم در استرالیا از سرگرفته گردد. هنکس به تازگی با فیلم سینمایی سگ تازی (Greyhound) جدیدترین اثر آرون اشنایدر توجه مخاطبان را به خود جلب کرد؛ او که فیلم نامه نویس این فیلم هم بود درباره پخش آن از شبکه اپل تی وی پلاس گفته بود: بسیار غم انگیز است که امکان اکران سینمایی سگ تازی فراهم نشده است. ظاهرا هنکس بیش از یک دهه را صرف آماده کردن فیلم نامه و فراهم کردن شرایط فراوری سگ تازی نموده بود.

  • سگ تازی تام هنکس را فیلمنامه نویس کرد

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22252

به "تام هنکس برای ایفای نقش پدر ژپتو با دیزنی مذاکره می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تام هنکس برای ایفای نقش پدر ژپتو با دیزنی مذاکره می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید