تاکید فرستاده واشنگتن و مدیر امنیت ملی سئول بر خروج از بن بست با پیونگ یانگ

به گزارش شیوا مارکت، منابع آگاه می گویند فرستاده واشنگتن در ملاقات مدیر امنیت ملی سئول ضمن تاکید بر خروج از بن بست دیپلماسی با پیونگ یانگ، درباره کاهش تنش ها در شبه جزیره کره صحبت نموده است.

تاکید فرستاده واشنگتن و مدیر امنیت ملی سئول بر خروج از بن بست با پیونگ یانگ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استفان بیگن معاون وزیر خارجه و سرپرست هیأت آمریکایی در مذاکرات شبه جزیره کره، امروز (پنجشنبه) با سو هون مدیر امنیت ملی در دفتر رئیس جمهور کره جنوبی ملاقات و درباره مذاکرات هسته ای زدایی شبه جزیره کره صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، منابع آگاه با اعلام خبر ملاقات بیگن و سو، گفتند که این ملاقات روی کاهش تنش ها در حوزه شبه جزیره کره و خروج از بن بست دیپلماسی با پیونگ یانگ تمرکز داشت.

سو که اولین ملاقات خود را با فرستاده آمریکا، بعد از انتصاب به سمت مشاور امنیتی ارشد رئیس جمهور کره جنوبی انجام داد، کسی است که نقش مهمی در هماهنگی ملاقات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال 2018 ایفا کرد.

بر این اساس، گفته می گردد مقامات آمریکایی و کره جنوبی درباره روش هایی برای پیشبرد روابط درون کره ای رایزنی نموده اند.

بیگن که طی سفری سه روزه برای گفت وگو درباره احیای فرایند مذاکرات با کره شمالی به سئول سفر نموده، در آخرین روز حضور خود در منطقه، روز گذشته گفته بود واشنگتن از همکاری های بین دو کره قویاً حمایت می نماید. (جزئیات بیشتر)

وی امروز، بدون ملاقات با رئیس جمهور کره جنوبی، این کشور را به مقصد ژاپن ترک می نماید.

کره شمالی روز شنبه اظهار داشت هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از سیاست های خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ دست بکشد. این اظهارات از سوی معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بعد از آن بیان شد که جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید گفته بود شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر ملاقاتی دیگر با کیم جونگ اون داشته باشد.

رهبر کره شمالی در حالی سال 2020 را شروع کرد که قول داد بازدارندگی هسته ای کشورش در مقابل تحریم ها و فشارهای گانگستری آمریکا را تقویت کند. کره شمالی پیش از این اعلام نموده بود دیگر به ترامپ اجازه نخواهد داد از این ملاقاتها به عنوان دستاورد سیاست خارجی خود بهره برداری کند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21540

به "تاکید فرستاده واشنگتن و مدیر امنیت ملی سئول بر خروج از بن بست با پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید فرستاده واشنگتن و مدیر امنیت ملی سئول بر خروج از بن بست با پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید