تدابیر ضدکرونایی و کاهش مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا

به گزارش شیوا مارکت، براساس مطالعات منتشر شده یک موسسه تحقیقاتی فنلاندی، محدویت های اعمال شده در اروپا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا باعث کاهش بی سابقه آلودگی هوا و به دنبال آن مانع از مرگ زودرس 11 هزارنفر شده است.

تدابیر ضدکرونایی و کاهش مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا

به گزارش شبکه فرانس24، محققان مرکز تحقیقاتی انرژی و هوای پاک در هلسینکی در گزارش خود اعلام کردند، با قرنطینه صدها میلیون نفر در اروپا، آلودگی هوا به طور قابل توجهی در ماه جاری کاهش یافته است؛ امری که منجر به کاهش شدید بیماری ها و مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا شده است.

طبق گفته محققان این مرکز، سطح دی اکسید نیتروژن هوا(NO2)در ماه آوریل 40 درصد کاهش یافته که معادل این است که گویی همه مردم اروپا به مدت یک ماه سیگار گشیدن را ترک کرده اند.

به گفته یکی از تحلیلگران ارشد مرکز تحقیقاتی انرژی و هوای پاک ، در این تحقیق نتایج ارزشمندی درمورد بهبود سلامت عمومی، کیفیت زندگی و گسترش توسعه پایدار با کاهش سوخت های فسیلی به دست آمده است.

براساس آمار آژانس محیط زیست اروپا، آلودگی هوا سالانه باعث مرگ زودرس بیش از 400 هزار نفر در اتحادیه اروپا می شود.

پیش از این آندره آمون مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا اعلام کرده بود که اروپا برای روبروه با بحران های همه گیر آینده ملزم به مطالعه و به کارگیری راهکارهای ایجاد هماهنگی متمرکز و تعامل میان کشورها است.

آمون با تاکید بر این که آمار مبتلایان و جانباختگان در بیشتر کشورهای اروپا رو به کاهش است گفت: دولت ها طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت باید در فرایند بازگشت به زندگی طبیعی تدریجی گام برداشته و پس از مشاهده و بررسی دقیق آثار و نتایج تصمیم گیری های خود و توجه به آمارهای جدید نسبت به ادامه لغو محدودیت ها عمل کنند تا گرفتار تبعات آن نشوند؛ ضمن این که کاهش تدریجی محدودیت ها و شرایط قرنطینه، فرصت مناسبی برای انجام آزمایش های تشخیصی در سطح جامعه و بررسی ارتباطات اجتماعی موارد ابتلا و در نتیجه افزایش کنترل بیماری را فراهم می کند.

پس از شیوع گسترده، ویروس کرونا، اروپا را با بحرانی ترین دوران خود پس از جنگ دوم جهانی روبرو کرده است. بسیاری از سیاستمداران جریان های مختلف کشورهای عضو، اتحادیه اروپا را به انفعال، بی تفاوتی، سردرگمی و تاتوانی در رویارویی با ویروس کرونا متهم کرده اند.

اسپانیا، ایتالیا و انگلیس به ترتیب با بیش از 242 هزار مورد، بیش از 207 هزار نفر و بیش از 177 هزار نفر بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در اروپا را ثبت کرده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19596

به "تدابیر ضدکرونایی و کاهش مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر ضدکرونایی و کاهش مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید