ترامپ: پنج فرد واجد شرایط را برای جانشینی بولتون درنظر دارم!

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در تبادل نظر با خبرنگاران در کاخ سفید با اشاره به اینکه جان بولتون مشاور برکنار شده وی مرتکب اشتباههایی به ویژه در مورد رابطه با کره شمالی و ونزوئلا شده است، گفت که برای جانشینی این مشاور امنیت ملی سابق، پنج فرد واجد شرایط را درنظر دارد.

ترامپ: پنج فرد واجد شرایط را برای جانشینی بولتون درنظر دارم!

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به نام پنج نامزد موردنظر خود برای جانشینی بولتون گفت که افراد زیادی علاقمند به تصدی پست مشاور امنیت ملی آمریکا هستند.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا وی برای تضمین دیدار خود با رئیس جمهوری ایران گزینه کاستن از تحریمها علیه تهران را درنظر دارد یا خیر، گفت: باید دید چه اتفاقی می افتد.

لازم به ذکر است که در میان جانشینان احتمالی بولتون، نام افرادی همچون استفان بیگون فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی؛ ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان؛ رابرت اُبرین مذاکره کننده ارشد آمریکا در حوزه گروگان گیری؛ و جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا به چشم می خورد.

اعلام گزینه های احتمالی برای جان بولتون در شرایطی صورت می گیرد که روز گذشته دونالد ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر به خدمات او در کاخ سفید نیازی نیست. من و همین طور برخی افراد دیگر در دولت با برخی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که صبح امروز تحویل من شد. از جان بابت خدماتش بسیار ممنونم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.

اخراج جان بولتون در حالی انجام شد که پیش از این نیز بسیاری از منابع نزدیک به کاخ سفید از اختلاف نظرهای شدید ترامپ با مشاور امنیت ملی خود خبر داده بودند.

چند ماه پیش از این نیز ترامپ با انتقاد از رویکرد بولتون گفته بود که اگر جلو بولتون را نمی گرفت، او آمریکا را وارد جنگی تمام عیار نموده بود.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10565

به "ترامپ: پنج فرد واجد شرایط را برای جانشینی بولتون درنظر دارم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: پنج فرد واجد شرایط را برای جانشینی بولتون درنظر دارم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید