ترامپ: تیلرسون احمق است

به گزارش شیوا مارکت، تهران - خبرنگاران - رئیس جمهوری آمریکا که نه تنها مخالفان، بلکه موافقان خویش را نیز به بدترین القاب خطاب می نماید، امروز (پنجشنبه) رکس تیلرسون وزیر خارجه پیشین را فردی احمق توصیف کرد.

ترامپ: تیلرسون احمق است

دونالد ترامپ در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: رکس تیلرسون مردی احمق بود و برای پست وزارت امور خارجه هرگز فردی آماده و مناسب نبود.

ترامپ اضافه نمود: او داستانی از خود ساخت مبنی بر این که من در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که در هامبورگ رخ داد، هرگز آماده نبودم. من فکر نمی کنم پوتین هم همین نظر را داشته باشد. نگاه کنید آمریکا چطور عمل می نماید.

گفته می گردد علت اصلی کنار گذاشته شدن تیلرسون در 21 اسفند 96 از کابینه دولت ترامپ، اختلاف های عمیق میان وی و رئیس جمهوری درباره مسائل مهم بین المللی از جمله کره شمالی و ایران بوده است.

به دنبال اقدام غیر منتظره و خارج از عرف ترامپ در چگونگی اعلام خبر برکناری تیلرسون، ناظران مسائل آمریکا در رسانه های این کشور نسبت به نحوه عزل وی اظهار شگفتی نموده بودند.

بعضی از آنها گفته بودند، تیلرسون که پیش از پست وزارت سال ها مدیر عامل شرکت نفتی اکسان یکی از بزرگترین شرکت های نفتی دنیا بوده به وسیله توییتر از برکناری اش اطلاع یافته و این امر منطبق بر اصول و تشریفات سیاسی آمریکا نیست.

تیلرسون بر خلاف عرف معمول بدون نام بردن از ترامپ، از پست وزارت خارجه خداحافظی کرد.

سمت وزیرخارجه در ساختار حکومت آمریکا، سومین پست قدرتمند پس از رئیس جمهوری است.

شبس*اروپام**9041** 1917

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6232

به "ترامپ: تیلرسون احمق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: تیلرسون احمق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید