ترمیم و بازسازی بخش های خسارت دیده مردمی در اولویت دولت است

به گزارش شیوا مارکت، وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در سیل اخیر بیش از یک صد اماکن ورزشی دچار خسارت شدند، گفت: در چارچوب تصمیمات دولت پس از ترمیم بخش های مردمی، اماکن ورزشی هم ترمیم و بازسازی خواهد شد.

ترمیم و بازسازی بخش های خسارت دیده مردمی در اولویت دولت است

به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر در سفر استانی به مازندران درباره کارهای انجام شده برای آسیب دیدگان از سیل گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان از روزهای اول فروردین ماه ستاد امداد، نجات و پشتیبانی از مناطق سیل زده را در استان های گلستان و مازندران تشکیل دادیم و بعد با گسترش بارندگی ها در استان های دیگر از جمله لرستان، فارس، ایلام، کرمانشاه و خوزستان محدوده حمایت، پشتیبانی و عملیات خودمان را گسترش دادیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از روز اول اعلام کردیم که همه مکان های ورزشی شامل سالن های سوپوشیده و مکان های روباز در اختیار ستاد بحران های استان ها و شهرستان های درگیر سیل قرار بگیرد بر همین اساس بیش از 1100 مکان ورزشی شامل سالن های سرپوشیده و محوطه های روباز ورزشگاه ها در اختیار ستاد بحران شهرستان ها و استان ها قرار گرفته است. تا این لحظه نزدیک به 700 مکان های ما مورد استفاده قرار گرفتند. این مکان ها علاوه بر اسکان سیل زدگان و مسافران نوروزی برای جمع آوری کمک ها نیز بوده است.

سلطانی فر با بیان اینکه در سیل اخیر بیش از یکصد اماکن ورزشی دچار خسارت شدند، اضافه کرد: در چارچوب تصمیمات دولت پس از ترمیم بخش های مردمی، اماکن ورزشی هم ترمیم و بازسازی خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان، استان مازندران را یکی از قطب های ورزشی دانست و خاطرنشان ساخت: این استان در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، والیبال، کشتی، ورزش های رزمی و در واقع روی هر رشته ای که دست می گذاریم، یک قطب است که به هرحال هم باید اماکن خسارت دیده را بازسازی کنیم و هم با توجه به امکاناتمان پروژه های نیمه کاره را به بهره برداری برسانیم و در اختیار جوانان بگذاریم.

سلطانی فر از پشتیبانی فدراسیون های قایقرانی، نجات غریق، پزشکی ورزشی، کوهنوردی و اتومبیلرانی و موتورسواری برای حمایت و پشتیبانی از مردم مناطق سیل زده به نیکی یاد کرد و گفت: علاوه بر توانمندی فدراسیون های ورزشی و هیأت های استانی همچنین ادارات کل ورزش و جوانان، توانمندی 2500 سازمان مردم نهاد برای کمک و کمک رسانی به سیل زدگان اقدامات قابل توجهی انجام دادند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور پرشور مردم و مسئولین برای حمایت از سیل زدگان گفت: با احتساب محموله ای که امروز ارسال شد 42 محموله مختلف از استان های سراسر کشور شامل انواع پوشاک، مواد غذایی، پتو و لوازم بهداشتی ارسال شده و این کمک ها نیز استمرار می یابد. 4 میلیارد به اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران فعلاً کمک نموده ایم و برآورد نهایی از خسارات پس از اعلام ستاد مدیریت بحران معین می گردد اما ابتدا با اولویت های تأمین خسارت های مردمی، خسارت های مربوط به زیر ساخت ها نیز تأمین خواهد شد.

وی از فعالیت دو آشپزخانه از سوی وزارت ورزش و جوانان برای تأمین غذا در استان های لرستان و خوزستان هم اطلاع داد.

وزیر ورزش و جوانان حضور جوانان سازمان های مردم نهاد را برای کمک رسانی به مناطق سیل زده در کنار نیروهای هلال احمر مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد هرچه سریع تر شرایط طبیعی برای مردم مناطق سیل زده به وجود آید.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4863

به "ترمیم و بازسازی بخش های خسارت دیده مردمی در اولویت دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم و بازسازی بخش های خسارت دیده مردمی در اولویت دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید