تشریح بخشنامه حضور 50 درصدی و دورکاری کارکنان

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/خراسان رضوی بخشنامه حضور 50 درصدی و دورکاری کارکنان توسط معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی تشریح شد.

تشریح بخشنامه حضور 50 درصدی و دورکاری کارکنان

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، کوکب موسوی عصر روز گذشته، طی نامه ای به تشریح بخشنامه قبلی در مورد حضور 50 درصدی و دورکاری کارکنان پرداخت.

در بخشی از این نامه آمده است: پیرو مکاتبه شماره 38/3/40617 مورخ 98/12/10، تأکید می کند مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کروناویروس استان مبنی بر حضور فیزیکی روزانه 50 درصد کارکنان، با هدف حضور حداقلی کارکنان و ارباب رجوع در ادارات به عنوان یکی از کانون های جمعیتی و کاهش تردد در سطح شهر بوده است، لذا در این راستا مدیران محترم موظفند تمهیدات لازم را به کار گیرند.

ارائه خدمات به روش های غیرحضوری ازجمله: 1- به صورت الکترونیکی به وسیله میز خدمت الکترونیکی، سامانه های الکترونیکی، برنامه های کاربردی دولت همراه و یا مراکز تماس

2- (cell centers)پست به آدرس ذینفعان

3- دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی و نیز ارائه خدمت به وسیله میز خدمت حضوری به گونه ای که تردد ارباب رجوع در محیط های اداری به حداقل برسد، مورد تاکید است.

همچنین با عنایت به بعضی ابهامات مطرح شده از سوی دستگاه های اجرایی در اجرای مصوبه مذکور موارد ذیل به اطلاع می رسد:

1- کلیه افرادی که به هر عنوان (اعم از کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی، نیروهای شرکتی، خدماتی ...) در دستگاه اجرایی خدمت رسانی می کنند، مشمول مصوبه خواهند بود.

2- با توجه به شرایط تعطیلی مهد کودک ها و دبستان ها به منظور لزوم مراقبت های بهداشتی بیشتر، دستگاه های اجرایی تمهیدات لازم جهت استفاده از مرخصی یا دورکاری بانوان شاغل دارای فرزند خردسال و دبستانی را به گونه ای اتخاذ کنند که در انجام وظایف سازمانی این دسته از کارکنان وقفه ایجاد نگردد.

3- افراد آسیب پذیر مشروحه ذیل با ارائه مستندات پزشکی، وظایف و خدمات خود را در منزل با استفاده از مرخصی استعلاجی و یا به وسیله دورکاری (به گونه ای که خدشه ای در انجام امور اداری ایشان وارد نشود)، انجام دهند.

- وجود بیماری های زمینه ای: شامل قلبی - عروقی، ریوی، دیابت، بیماری کبدی مزمن، بیماری کلیوی مزمن، سابقه سرطان

- وجود هرگونه نقص ایمنی (مادرزادی یا اکتسابی) از قبیل: نقص های ایمنی مادرزادی، استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی، استفاده از کورتون طولانی مدت

- مادران باردار یا شیرده که دارای کودک زیر 3 سال باشند.

- زنان دارای فرزند یا همسر معلول

- افراد دارای علائم تنفسی با شک به بیماری ویروسی تنفسی فوقانی

- افراد با سابقه پیوند اعضا (کبد، کلیه و...)

- جانبازان شیمیایی

به همراه نامه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به شرایط خاص ایجاد شده در اثر شیوع ویروس کرونا نیز ابلاغ شده است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16825

به "تشریح بخشنامه حضور 50 درصدی و دورکاری کارکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح بخشنامه حضور 50 درصدی و دورکاری کارکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید