وضعیت سنگ کلیه در مردان، سرطانی که پسران را تهدید می نماید

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، در نشست خبری هفته سلامت مردان که روز چهارشنبه با حضور سه عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران در محل این انجمن برپا شد، موضوعات مختلفی در ارتباط با وضعیت سلامت مردان مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وضعیت سنگ کلیه در مردان، سرطانی که پسران را تهدید می نماید

در ابتدا دکتر سید جلیل حسینی رئیس انجمن اوروژلوژی آسیا با اعلام اینکه روز سلامت مردان از سال 1994 در کانادا و آمریکا و از سال 2001 در چین برگزار می گردد، گفت: در ایران نیز، این روز از سال 85 به همت انجمن اورولوژی ایران کلید خورد و تا سال 90، اولین پنج شنبه اسفند به عنوان روز سلامت مردان نامگذاری شد. اما از سال 91، وزارت بهداشت تصمیم گرفت که هفته سلامت مردان را برپا کند.

عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران با عنوان این مطلب که مردان به خاطر مشغله و مسئولیت های سنگین زندگی، کمتر به سلامت خودشان توجه می نمایند، اضافه کرد: استمدادطلبی خانم ها بیشتر از آقایان است.

حسینی ادامه داد: متاسفانه اغلب مردان مواقعی به پزشک مراجعه می نمایند که ممکن است برای درمان دیر شده باشد.

وی با تاکید بر انجام فعالیت های منظم ورزشی، عدم مصرف مواد دخانی و کنترل چربی، قندخون و فشارخون برای جلوگیری از بروز بیماری ها، توضیح داد: وقتی پدر سالم باشد، مراقب خانواده خواهد بود. در واقع، جامعه سالم، نیازمند سلامت مردان است.

در ادامه دکتر عباس بصیری دبیر انجمن اورولوژی ایران نیز با عنوان این مطلب که استقبال آقایان از حوادث بیشتر است، گفت: مردان در معرض انواع آسیب های شغلی، اجتماعی و... قرار دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هشید بهشتی اضافه کرد: به طور عموم، اکثر مردان در معرض بیماری های سخت تر و مرگ و میر بیشتری قرار دارند.

بصیری با اعلام اینکه در تمام جهان امید به زندگی خانم ها بیشتر از آقایان است، گفت: بیماری های همچون سنگ کلیه در مردان 2.5 برابر زنان است. سرطان مثانه در مردان 2.5 تا 3 برابر بیشتر از زنان است. همچنین، سرطان های پیشرفته که منجر به برداشتن مثانه می گردد، در آقایان 4.5 برابر زنان است.

وی تاکید نمود: در بیماری های مشترک، حس خودمراقبتی زنان بیشتر از مردان است.

بصیری در ادامه به بیماری خاص مردان اشاره نمود و اضافه کرد: غده پرستات یکی از اعضای حیاتی بدن است که اگر نبود، هرگز نسل بشر ادامه پیدا نمی کرد. اما، همین پروستات در سنین جوانی به علت ورود میکروب و باکتری، منجر به عفونت می گردد. به طوریکه 10 درصد جوانان مبتلا به عفونت و التهاب پروستات می شوند که بیماری کلافه نماینده است.

این جراح کلیه با اعلام اینکه پروستات در 50 سالگی به بالا به علت بزرگ شدن می تواند مشکل ایجاد کند، گفت: متاسفانه سرطان پروستات به دلیل اینکه در نواحی خارجی پروستات ایجاد می گردد، ممکن است خودش را نشان ندهد.

دکتر محمدرضا نوروزی مسئول برگزار هفته سلامت مردان نیز در ادامه این نشست خبری به ارائه آماری از بیماری های که سلامت مردان را تهدید می نماید، اشاره نمود و اضافه کرد: روزانه در حدود 300 نفر بر اثر بیماری های قلب و عروق در کشور فوت می نمایند که 55 تا 60 درصد آنها را مردان تشکیل می دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه سرطان مثانه در مردان 4.5 برابر زنان است، گفت: سالانه 3500 مورد جدید سرطان پروستات در کشور شناسایی می گردد. در حالی که در جهان موارد پیشرفته این بیماری 2 تا 3 درصد است اما این آمار در ایران بین 5 تا 10 درصد، پیش بینی می گردد.

نوروزی به سرطان بیضه در مردان اشاره نمود و اضافه کرد: سرطان بیضه یکی از شایع ترین سرطان های سنین 15 تا 35 سالگی است که به دلیل اینکه علامت ندارد و بدون درد است، بسیاری از پسران در موارد پیشرفته به پزشک مراجعه می نمایند.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11371

به "وضعیت سنگ کلیه در مردان، سرطانی که پسران را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت سنگ کلیه در مردان، سرطانی که پسران را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید