تظاهرات الجزایری ها در چهل وهشتمین سه شنبه پیاپی

به گزارش شیوا مارکت، دانشگاهیان الجزایری همراه با اقشار مختلف مردم در چهل وهشتمین سه شنبه پیاپی به خیابان ها آمدند و خواهان برکناری عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه از قدرت و آزادی زندانیان سیاسی شدند.

تظاهرات الجزایری ها در چهل وهشتمین سه شنبه پیاپی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الجزایری الخبر الیومی، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های الجزیره و سایر شهرهای الجزایر طبق هر سه شنبه با تجمع جلوی در دانشگاه تظاهرات خود را به سمت میدان اصلی شهر آغاز کردند و اقشار مختلف مردم در طول راستا به تظاهرات کنندگان پیوستند.

این تظاهرات که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار گردید، تظاهرات کنندگان با حمل پرچم الجزایر و عکس های زندانیان سیاسی خواهان برکناری تمام عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه از قدرت و آزادی زندانیان سیاسی از جمله افراد دستگیر شده در تظاهرات مسالمت آمیز این کشور شدند.

این تظاهرات بدون درگیری با نیروهای امنیتی سرانجام یافت، اما در تظاهرات های گذشته پلیس تعدادی از تظاهرات کنندگان را به اتهام توهین به نیروهای نظامی دستگیر کرد که بعضی از آنان در دادگاه به زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

افزایش اعتراضات مردمی علیه رئیس جمهور 92 ساله الجزایر سبب شد تا عبدالعزیز بوتفلیقه در فروردین 98 از سمت خود کناره گیری کند. از همان زمان به بعد، دانشگاهیان ، بعضی احزاب سیاسی به همراه بخش قابل توجهی از مردم الجزایر هر هفته با برپایی تظاهرات خواهان برکناری تمام عناصر وابسته به نظام بوتفلیقه از قدرت هستند.

با وجود این اعتراضات ، انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در 21 آذر ماه گذشته برگزار گردید و از 24 میلیون الجزایری دارای شرایط رای دادن، عبدالمجید تبون با 4 میلیون رای به عنوان رئیس جمهور انتخابات شد.

با توجه به اینکه تبون نخست وزیر سابق بوتفلیقه بوده است، بخش قابل توجهی از مردم الجزایر او را رئیس جمهور خود نمی دانند و این در حالی است که تبون کوشش نموده با انجام بعضی اقدامات اصلاحی نظر مخالفان را به خود جلب کند اما آنان همچنان به تظاهرات مسالمت آمیز خود ادامه می دهند و بر حذف عناصر وابسته به نظام بوتقلیقه از قدرت اصرار دارند.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15493

به "تظاهرات الجزایری ها در چهل وهشتمین سه شنبه پیاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات الجزایری ها در چهل وهشتمین سه شنبه پیاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید