تفاهم محیط زیست با خودروسازان برای فراوری خودروی یورو 5 در سال 99

به گزارش شیوا مارکت، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار پیامی ویدئویی ضمن تبریک عید نوروز اظهار کرد: در سال 98 مسائل زیادی در کشور به ویژه به دلیل تحریم های ضد بشری آمریکا داشتیم اما دستاوردهای محیط زیستی خوشبختانه توانست طبق برنامه ها با حداقل خسارت پیش رود.

تفاهم محیط زیست با خودروسازان برای فراوری خودروی یورو 5 در سال 99

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سال 98 از نظر بارش سال خوبی برای محیط زیست کشور بود، توضیح داد: از این رو سال خوبی برای حیات وحش داشتیم و خوشبختانه حیات وحش سال جاری مسائل کم آبی را کمتر احساس کردند بنابراین با توجه به سرشماری هایی که از حیات وحش اجرا شده است می توان نتیجه گرفت که سال خوبی را پشت سر گذاشته اند.

کلانتری اضافه نمود: سال جاری توانستیم با منابعی که از محل صندوق توسعه ارزی کشور پیش بینی شده بود، سال خوبی را برای مهار گرد و غبارها داشته باشیم. با اقداماتی که دستگاه های اجرایی از جمله سازمان جنگل ها و استانداری ها انجام دادند بخش عمده ای از گرد و غبارها با منشأ داخلی مهار شد. امیدواریم که در سال 99 نیز با تصویب بودجه این کار ادامه پیدا کند.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در سال 98 توانستیم علاوه بر به رسمیت شناختن حقابه تالاب های کشور از سوی دولت و وزارت نیرو این حقابه را تأمین کنیم گفت: علاوه بر این حقابه رودخانه ها نیز به رسمیت شناخته شد و به موازات آن تأمین حقابه کشاورزی نیز تصویب شد.

کلانتری ادامه داد: در زمینه ارزیابی طرح های توسعه و عمرانی کشور ما توانستیم متوسط حدود 3 سال دولت های قبل را به 45 روز برسانیم و از این طریق به توسعه فراوری داخلی کشور یاری کردیم. همچنین فراوری کنندگان دیگر مدت ها منتظر تصویب ارزیابی طرح های توسعه ای از سوی سازمان محیط زیست نشدند.

رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر این که از ابتدای سال 99 خودروی یورو 4 مجوز فراوری نخواهد گرفت، گفت: تمام صنایع خودروسازی کشور موظف هستند که از ابتدای سال جاری به استاندارد یورو 5 برسند. در این زمینه نیز با خودروسازان به تفاهم رسیده ایم.

معاون رئیس جمهور در ادامه درباره حقوق پرسنل سازمان محیط زیست شرح داد: خوشبختانه از ابتدای سال 99 دریافتی پرسنل سازمان محیط زیست افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می نماید. همچنین در سال 98 لایحه حمایت از محیط بانان تصویب شد و از ابتدای سال 99 محیط بانان همتراز نیروهای انتظامی کشور از قوانین ذیربط استفاده خواهند کرد و مسائل کمتری برای حفاظت از محیط زیست کشور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در سال 99 بر اساس پیشنهاد هیأت وزیران دست نیروهای ما برای پایش بیشتر صنایع باز خواهد بود و همچنین سازمان محیط زیست یک سوم جرائم محیط زیستی صنایع را برای بهبود شرایط محیط زیست کشور دریافت خواهد نمود.

کلانتری در انتها با تاکید بر این که شعار ما حفاظت و حراست از محیط زیست کشور با 80 میلیون محیط بان است گفت: امیدواریم پاسدار محیط زیست برای نسل های بعدی کشور باشیم.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17571

به "تفاهم محیط زیست با خودروسازان برای فراوری خودروی یورو 5 در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم محیط زیست با خودروسازان برای فراوری خودروی یورو 5 در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید