تقویت شبکه توزیع برق لازمه استفاده از ظرفیت انرژی تجدیدپذیر

به گزارش شیوا مارکت، نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس با بیان اینکه باید زیرساخت های فراوری برق از نیروی خوشیدی فراهم گردد، گفت: وزارت نیرو باید شبکه های توزیع برق به منظور استفاده از انرژی تجدیدپذیر را تقویت کند.

تقویت شبکه توزیع برق لازمه استفاده از ظرفیت انرژی تجدیدپذیر

به گزارش خانه ملت، عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های موجود در کشور برای فراوری انرژی های تجدیدپذیر ، گفت: منبع فراوری این انرژی، بر خلاف انرژی های تجدیدناپذیر (فسیلی)، می توانند توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدد به وجود بیاید یا به عبارتی منابعی هستند که پس از مصرف، به راحتی جایگزین می شوند؛ به طور مثال از نیروی خورشیدی برای فراوری برق استفاده می نمایند.

مناطق کویری بهترین مکان برای فراوری برق از انرژی خورشیدی

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: مناطق کویری بهترین مکان برای فراوری برق از انرژی خورشیدی هستند. نائین، خور و بیابانک که بیش از 300 روز آفتابی است می تواند یکی از بهترین منطقه از نظر مالی برای ایجاد نیروگاه های فراوری انرژی تجدیدپذیر باشد.

وی اظهار کرد: باید زیرساخت های فراوری برق از نیروی خوشیدی فراهم گردد از سوی دیگر باید مکانیزم مناسبی برای توزیع برق فراوریی در نظر گرفته گردد احتیاج است وزارت نیرو برای استفاده از این ظرفیت سرمایه گذاری های لازم و مناسبی انجام دهد.

  • ضرورت تقویت شبکه های توزیع برق به منظور استفاده از انرژی تجدیدپذیر

وی با بیان اینکه وزارت نیرو باید شبکه های توزیع برق به منظور استفاده از انرژی تجدیدپذیر را تقویت کند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و موقعیت استراتژیک خور و بیابانک مذاکراتی با وزارت نیرو انجام و نشستی برای سرمایه گذاری در این منطقه برگزار گردید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در نشسست مذکور، میان مسئولان ارشد حوزه انرژی های تجدیدپذیر و مسئولان استانی و شهرستانی گفتگو انجام گرفت و مقرر شد زمینه سرمایه گذاری در این حوزه تسهیل گردد تا یاری شایانی در فراوری برق و حفاظت از محیط زیست انجام گیرد.

  • پیش بینی تسهیلاتی برای روستاهای فعال در حوزه فراوری انرژی تجدیدپذیر

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر پاک هستند، یادآور شد: در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 تصویب شد تسهیلاتی برای حمایت از روستاهایی که مایل به همکاری در فراوری انرژی های تجدیدپذیر هستند در نظر گرفته شده است.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3232

به "تقویت شبکه توزیع برق لازمه استفاده از ظرفیت انرژی تجدیدپذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت شبکه توزیع برق لازمه استفاده از ظرفیت انرژی تجدیدپذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید