خبرنگاران تخصیص بیش از 100 درصدی اعتبارات سفر هیات دولت به گلستان

به گزارش شیوا مارکت، گنبدکاووس - خبرنگاران - استاندار گلستان گفت که با وجود قرار داشتن در شرایط تحریم و محدودیت های مالی دولت، اعتبارات تخصیص داده شده به گلستان از محل مصوبات 2 سفر هیات دولت به استان بیش از مبلغ پیش بینی شده بود.

خبرنگاران تخصیص بیش از 100 درصدی اعتبارات سفر هیات دولت به گلستان

هادی حق شناس روز پنجشنبه در مراسم شروع ساخت بیمارستان 91 تختخوابی شهدای رامیان گفت: مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به گلستان حدود 6 هزار میلیارد ریال بود که 10 هزار میلیارد ریال و اعتبارات سفر دوم 18 هزار میلیارد ریال بود که 20 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های زیربنایی استان هزینه شد.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان اضافه کرد: این سفر گره گشای برخی مسائل اساسی بود که رفع کامل آن می تواند تاثیر زیادی در فرایند توسعه استان داشته باشد.

وی به کمبود تخت های بیمارستانی در گلستان اشاره کرد و گفت: این استان 2 هزار و 250 تخت درمانی دولتی و 800 تخت خصوصی دارد اما هنوز سرانه فضای درمانی گلستان از میانگین کشوری پایین تر است.

حق شناس ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از چند طرح بیمارستانی در دست ساخت در 2 سال آینده می تواند موجب ارتقای 40 درصدی ارایه خدمات درمانی و بیمارستان به شهفرایندان گلستان شود.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به زهکشی اراضی کشاورزی این استان گفت: قبل از دولت تدبیر و امید از مجموع 280 هزار هکتار اراضی شوره زار استان فقط 4 هزار هکتار دارای زهکشی بود اما با حمایت دولت تا به امروز 52 هزار هکتار از این اراضی زهکشی شده و طبق برنامه تا مهر امسال 80 هزار هکتار دیگر از این اراضی برای بهره وری بیشتر زهکشی خواهد شد.

موفقیت در نتیجه گیری اجرای طرح زهکشی در بخشی از زمین های شمال گلستان، باعث شده تا پوشش کامل زهکشی زمین های شوره زار در دستور کار کارگروه های مرتبط در استان قرار گرفته و در کارگروه اقتصاد مقاومتی هم مصوبه ای برای شتاب بخشیدن به اجرای آن ابلاغ شود.

کنترل و جلوگیری از شور شدن زمین، کنترل و جلوگیری از ماندابی شدن، کنترل فرسایش، کنترل و مهار سیل، حفاظت محیط زیست، سلامت عمومی و بهداشت، جلوگیری از راکد شدن آب و ایجاد بوی تعفن و نامطبوع در محیط مزرعه، به زیر کشت بردن اراضی جدید، زودتر گرم شدن خاک در فصل بهار، شروع زودتر عملیات کشاورزی، کیفیت و کمیت بهتر محصولات، حفاظت از ابنیه و تاسیسات عمومی و توسعه روستایی و امنیت غذایی از جمله مزایای مهم اجرای طرح زهکشی است.

گلستان نیازمند 460 هزار هکتار زهکشی است که 280 هزار هکتار آن در اولویت اول واقع شده است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18847

به "خبرنگاران تخصیص بیش از 100 درصدی اعتبارات سفر هیات دولت به گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخصیص بیش از 100 درصدی اعتبارات سفر هیات دولت به گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید