کوشش برای چاپ 100 درصد کتب درسی با کاغذ ایرانی از سال آینده

به گزارش شیوا مارکت، وزیر آموزش و پرورش گفت:در سال نو 30 هزار تن یعنی 70 درصد کاغذ مورد احتیاج کتب درسی را از داخل کشور خریداری نموده ایم.

کوشش برای چاپ 100 درصد کتب درسی با کاغذ ایرانی از سال آینده

یوسف نوری در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت که در محل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گفت: از کسانی که دغدغه برای تحکیم هویت ملی دارند، استقبال می کنیم. در حال حاضر در بازار نوشت افزار، 50 درصد نوشت افزار ایرانی - اسلامی و 15 درصد محتوای ایرانی را داریم که باید توسعه یابند.

وزیر آموزش و پرورش به تهیه کاغذ برای کتاب درسی اشاره نمود و ادامه داد: در گذشته 5 هزار تُن کاغذ را از داخل و 40 تا 42 هزار تُن را از خارج تهیه می کردیم که از ابتدای امسال تا به امروز 30 هزار تُن را از داخل کشور خریدی نموده ایم و امروز هم برای قرارداد 5 هزار تُن دیگر اقدام نموده ایم.

وی توضیح داد: کاغذ داخلی هویت ملی است و دانش آموز احساس غرور می نماید و در سال آینده در تهیه کاغذ 100 درصد از فراوری داخلی استفاده می کنیم.

نوری با بیان اینکه در های آموزش و پرورش به روی ایران نوشت باز است، گفت: شیوه نامه و بخشنامه ای را ابلاغ می کنیم تا زمینه رونق این بازار فرهنگی ناب فراهم گردد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29946

به "کوشش برای چاپ 100 درصد کتب درسی با کاغذ ایرانی از سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای چاپ 100 درصد کتب درسی با کاغذ ایرانی از سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید