توافق دولت و مجلس برای اضافه شدن 32 هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان

به گزارش شیوا مارکت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از توافق دولت و مجلس برای اضافه شدن 32 هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان اطلاع داد.

توافق دولت و مجلس برای اضافه شدن 32 هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه یادواره 450 شهید شهرستان خدابنده، شهدای گمنام و شهید ملی مظفرعلی ذوالقدر، در جمع خبرنگاران گفت: الان مجموع ارقام 160 هزار میلیارد تومان است که 20 درصد این مبلغ 32 هزار میلیارد تومان است که 192 هزار میلیارد تومان سال آینده توزیع و یا در قالب افزایش حقوق عمل خواهیم کرد.

در حال حاضر در ایران، 934 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حال پرداخت است. هم چنین حدود 45 هزار میلیارد تومان معافیت رسمی مالیاتی، غیر از آنچه در قالب فرار مالیاتی وجود دارد، است که مجدداً باید در این زمینه تجدیدنظر گردد که سازمان برنامه و بودجه در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است.

او ادامه داد: آنچه که در این ماه می توانیم انجام دهیم، این است که در داخل این هفته، نخستین پرداخت ها برای 78 تا 79 میلیون نفر از عزیزانی که افتخار پرداخت یارانه را به آن ها داریم، انجام خواهد شد و مصمم به انجام این کار در روز دوشنبه هستیم. همچنین با همکاران خودم در خزانه نیز هماهنگی نموده ام که پرداخت حقوق کارکنان دولت نیز زودتر از ماه های دیگر انجام گردد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تکمیل رسیدگی به لایحه بودجه در سال آینده، خدمات مناسبی به جامعه ارائه گردد و مسائلی که در توزیع بعضی کالاها وجود دارد حل و رفع گردد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: کوشش می گردد، آنچه به صورت رسمی جزو تعهدات دولت است، با هر بخش از درآمدهای ارزی حداقل 14 میلیارد دلار را برای کالاهای اساسی مردم از جمله نهاده ها و دارو تخصیص دهیم.

نوبخت یادآور شد: همه کسانی که می خواستند این کالاها را عرضه نمایند و به همه 25 قلم کالای اساسی در همان حد 4,200 تومان ارز پرداخت شد که البته بخشی وارد نشد و بخشی که وارد شد به لحاظ تفاوت قیمتی که داشت با ارز 4200 تومانی محاسبه نشد و از همین رو ما باید تجدیدنظر کنیم.

وی توضیح داد: اما این که این مبلغ چگونه بین حدود 5 میلیون نفر توزیع گردد، یعنی به همه 20 درصد بدهیم یا طبق مصوبه مجلس در دو مرحله واریز گردد یعنی 400 هزار تومان به هر کارمند بدهیم که در آن صورت 24 هزار میلیارد تومان خواهد شد و 8 هزار میلیارد تومان باقی خواهد ماند که این هم اختلاف در پرداخت است.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه این پیشنهاد در کمیسیون مطرح نشد و شاید اگر با جزئیات مطرح می شد مثل همین 14 میلیارد دلار یا یارانه اگر این هم مطرح می شد، بهتر بود و در حال حاضر به هیچ وجه مصلحت نیست که دو صدایی بین دولت و مجلس باشد و خود این 20 درصد هم رقم قابل توجهی نیست و با توجه به سختی شرایط کارکنان دولت، زیبنده نیست که این مبلغ بین مجلس و دولت اختلاف افکنی کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: 33 هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و برای سال آینده این بودجه حدود 10 هزار میلیارد تومان افزایش و به 43 هزار میلیارد تومان رسیده است.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3979

به "توافق دولت و مجلس برای اضافه شدن 32 هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق دولت و مجلس برای اضافه شدن 32 هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید