خبرنگاران کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه در آینده سخت تر می گردد

به گزارش شیوا مارکت، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش بیش از سه درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در زمستان سال 98، گفت: کاهش نرخ بیکاری استان در آینده سخت تر از گذشته خواهد شد.

خبرنگاران کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه در آینده سخت تر می گردد

راهنمایی حاتمی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، اظهارداشت: آمارهای کاهش نرخ بیکاری نشان از عزم جدی مدیران و فراورینمایندگان استان برای اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به مسائل مالی ایجاد شده به واسطه تحریم ها و شیوع بیماری کرونا در جامعه اضافه کرد: هرچه جلو می رویم به لایه های سخت تری برای کاهش بیکاری و سرمایه گذاری می رسیم.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار کرمانشاه یادآور شد: فرایند کاهش بیکاری در استان کرمانشاه نتیجه توسعه بازار، توسعه صادرات و رونق صنعت و کشاورزی است.

حاتمی، مهارت آموزی را احتیاج اصلی برای اشتغالزایی دانست و یادآور شد: با چالش کمبود مهارت نیروهای کار رو به رو هستیم که باید به صورت جدی برای برطرف کردن آن اقدام کنیم، فنی حرفه ای و دیگر ارگان های مربوط به مهارت آموزی باید در زمینه توانمند سازی نیروی کار استان اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت استان در سال گذشته اشتغال را به عنوان مهترین دغدغه کرمانشاه بیان کرد، اظهارداشت: سال جاری باید فرایند اشتغالزایی را در فرمانداری ها تعیین کنیم تا بتوانیم با سرعت مناسب به سمت برطرف معضل بیکاری گام برداریم.

ثبت 59 هزار شغل در سال 98

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست با اشاره به هدف گذاری برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته، گفت: سال گذشته بیش از 59 هزار شغل ناخالص از سوی دستگاه های استان در سامانه رصد ثبت شده است.

حسن عزیزی اضافه کرد: اگر چه هنوز نرخ بیکاری سال گذشته از سوی مرکز آمار ایران اعلام نشده، اما میانگین نرخ بیکاری فصول مختلف استان نشان می دهد احتمالا این هدف گذاری محقق شده است.

وی به فرایند مناسب کاهش نرخ بیکاری استان هم اشاره نمود و گفت: آهنگ کاهش نرخ بیکاری استان تقریبا 2 برابر میانگین کشور بوده که نشان از کار مضاعف در استان دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آمارها کاهش نرخ بیکاری استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن 3.1 درصد و نسبت به 2 سال قبل(1396) 5.9 درصد بوده است.

عزیزی با بیان اینکه براساس سند اشتغال استان برای سال جاری نیز کاهش 2.5 درصدی نرخ بیکاری در نظر گرفته شده، گفت: اشتغال پیش بینی شده برای سال جاری نیز ایجاد 47 هزار شغل ناخالص است.

برای فراوری باید زیرساخت ایجاد کرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به نام گذاری سال جاری به عنوان سال جهش فراوری، گفت: برای رسیدن به جهش در فراوری بدون شک باید اعتبارات لازم و زیر ساخت های مورد نظر را فراهم کنیم.

محسن دارابی با تاکید بر اینکه جهش فراوری تنها مختص به صنعت و کشاورزی نیست، اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان باید برای رسیدن به یک جهش مطلوب در فراوری باید پای کار آیند و بخش های فراوریی را حمایت نمایند.

وی مطرح کرد: امروز اقتصاد کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه خسارت های بسیاری دیده است از این رو در سال 99 کار سختی را پیش رو داریم.

رییس سازمان صمت یادآور شد: امروز بیماری کرونا بسیاری از اصناف را تعطیل و تحریم های ظالمانه نیز هزینه های فراوری را افزایش و صادرات را نیز محدوده نموده است.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18771

به "خبرنگاران کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه در آینده سخت تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه در آینده سخت تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید