توجه به ورزش و تربیت بدنی دانش آموزی، آینده ورزشی کشور را تضمین می نماید

به گزارش شیوا مارکت، تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان از را ه اندازی 200 خانه ورزش روستایی در آینده نزدیک و درنظر گرفتن 32 هزار برنامه فراغتی برای جوانان اطلاع داد.

توجه به ورزش و تربیت بدنی دانش آموزی، آینده ورزشی کشور را تضمین می نماید

حمید سجادی در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش، گفت: امیدواریم این جلسات در نظام جمهوری اسلامی استمرار داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که امروز هرچه آنچه در ورزش دانش آموزی و تربیت بدنی آموزش و پرورش انجام دهیم، آینده ورزشی کشور را ترسیم و تضمین خواهد نمود، توضیح داد: همگی بر این موضوع واقف هستیم که مباحثی مانند تعلیم و تربیت به وسیله فعالیت های ورزشی چه جایگاهی دارد.

وی با اشاره به ابعاد ورزش، گفت: امروز در جهان پایه و اساس آنچه که در ورزش می بینیم، ورزش تعلیم و تربیتی است و برای ورزش تعلیم و تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای برایشان تعریف وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امروزه جهان به این نتیجه رسیده است که رویکرد ورزش تعلیم و تربیتی اهمیت زیادی دارد و خاستگاه این رویکرد ورزشی آموزش و پرورش است، لذا برای اینکه فکر و روحمان سالم باشد، ورزش تعلیم و تربیتی راستا مناسبی را فراهم می نماید.

وی اظهار داشت: در ورزش تعلیم و تربیتی، تمام اصول تعلیم و تربیت، تعریف شده است. اگر قرار است ورزش تعلیم و تربیتی را در نظر داشته باشیم، تمام اردوها و اقداماتی که در ورزش صورت می گیرد، باید آموزنده باشد.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: وقتی شرایطی فراهم می گردد تا دانش آموزان در سن نوجوانی قهرمان ورزشی شوند، باید شرایطی فراهم گردد تا این قهرمانی در همه ابعاد زندگی فرد تأثیرگذار باشد و از تک بعدی شدن جلوگیری کند.

وی اضافه نمود: یکی از اثرات ورزش تعلیم و تربیتی این است که فرد هنگام قهرمانی، سرود کشور خود را با فریاد می خواند و فقط به آرامی زمزمه نمی نمایند، این مسئله نشان از عرق ملی دارد.

سجادی اظهار کرد: خواهش بنده به عنوان خادم ورزش، این است که زنگ ورزش در مدارس دیده و احیا گردد، از هر زمانی باید برای فعالیت دانش آموزان استفاده کنیم. در یکی از کشورهای شرق آسیا، بسیاری از درس ها با فعالیت های ورزشی تدریس می گردد و این موضوع اهمیت ورزش در نظام تعلیم و تربیت آن ها را نشان می دهد.

وی اضافه نمود: ورزش تعلیم و تربیتی جایگاه ویژه ای دارد و علم ثابت نموده، زیربنای ورزش حرفه ای، همگانی و قهرمانی، ورزش تعلیم و تربیتی بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی خانه ورزش روستایی، گفت: 200 خانه ورزش روستایی، به زودی راه اندازی می گردد، بعلاوه 109 خانه جوان در سطح مراکز استان ها داریم که امیدواریم تا سرانجام سال 70 خانه جوان دیگر را راه اندازی کنیم.

وی اضافه نمود: بیش از 32 هزار برنامه فراغتی برای جوانان در نظر گرفتیم، در بحث اشتغال زمینه به کارگیری تعداد 120 هزار نفر را فراهم می کنیم، لذا در وزارت ورزش در پی اشتغال پذیری جوانان هستیم. بعلاوه مراکز نوآوری و شتاب دهی جوانان، در 15 استان کشور راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29948

به "توجه به ورزش و تربیت بدنی دانش آموزی، آینده ورزشی کشور را تضمین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به ورزش و تربیت بدنی دانش آموزی، آینده ورزشی کشور را تضمین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید