توسعه حمل و نقل ریلی سبب کاهش هزینه های تمام شده می گردد

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/مرکزیرئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعت حمل و نقل ریلی سبب کاهش قیمت های تمام شده و افزایش میزان رقابت پذیری می گردد.

توسعه حمل و نقل ریلی سبب کاهش هزینه های تمام شده می گردد

به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد مهدی هادوی در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت ریلی در استانداری مرکزی اظهار کرد: صنعت حمل و نقل یک صنعت زیربنایی است و با حل کردن مسائل این صنعت، قیمت تمام شده اکثر کالاهای فراوریی کاهش و میزان رقابت پذیری افزایش پیدا خواهد نمود.

وی اضافه کرد: ساخت چرخ و ترمز در کشور از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با ساخت این تجهیزات کاهش ارزبری در صنعت ریلی ایجاد خواهد شد.

رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: شرکت های کوچک و متوسط در تمام جهان به ویژه در ایران از اهمیت بالایی برخوردار هستند و حیات شرکت های بزرگ منوط به شرکت های کوچک و متوسط است که با استفاده از قانون حداکثری می توان به همه آنها یاری کرد.

هادوی بیان نمود: برنامه های خوبی در معاونت صنایع در حوزه صنعت ریلی در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاه اخبار خوبی را در این حوزه منعکس کنیم. یکی از برنامه های وزارتخانه در این زمینه راه انداری سامانه برای معرفی توانایی های کشور است که سبب کاهش هزینه ها و افزایش سرعت خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، مشاور ارشد معاون امور صنایع وزارت صمت نیز در این جلسه گفت: حوزه ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد. کاهش ارزبری و فراوری و صادرات در هدفگذاری برنامه صنعت ریلی مدنظر واقع شده است.

سید مهدی نیازی در مورد مدیریت حمل بار گفت: عدم تجاوز حمل بار ریلی از هفت درصد به سبب آمایش باری است که در کشور رخ می دهد، عموما بارهای فراوریی در کشور امکان حمل و نقل به صورت ریلی را ندارند اما در حوزه انتقال بارهای حجیم سیاست گذاری انتقال حمل بار از جاده به ریل در حال اجرا است.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13008

به "توسعه حمل و نقل ریلی سبب کاهش هزینه های تمام شده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه حمل و نقل ریلی سبب کاهش هزینه های تمام شده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید