فراوری 3.2 میلیون تن سیب در کشور

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی طهماسبی در حاشیه افتتاح ششمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاران، مبنی بر آخرین برآوردهای صورت گرفته در زمینه فراوری سیب درختی و کیوی در کشور گفت: سال جاری حدود سه میلیون و 200 هزار تن سیب درختی در کشور فراوری شده که این عدد 300 تا 400 هزار تن کمتر از سال گذشته است. البته این میزان کاهش نباید تاثیری در شرایط بازار داشته باشد.

فراوری 3.2 میلیون تن سیب در کشور

طهماسبی درباره افزایش قیمت سیب در بازار و اینکه گفته می گردد صادرات دلیل این مساله است نیز اضافه نمود: افزایش قیمت ربطی به صادرات ندارد و رشد قیمت نهاده ها و افزایش هزینه تمام شده فراوری باعث شده قیمت در بازار مقداری بالا برود.

این مقام مسئول ادامه داد: هزینه حمل و نقل، جعبه و مواردی از این قبیل نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و همین مسائل باعث شده قیمت تمام شده فراوری بالا برود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، میزان فراوری مرکبات را بیش از 5 میلیون تن بیان کرد و گفت: فراوری کیوی در امسال نیز بین 300 تا 320 هزار تن است و در 9 ماهه امسال 70 هزار تن از کشور صادر شده که این عدد در کل سال گذشته بین 130 تا 140 هزار تن بوده است.

طهماسبی درباره پرداخت خسارت سرمازدگی به فراوریکنندگان نیز اضافه نمود: کسانی که بیمه بوده اند خسارت شان پرداخت شده ولی برای کشاورزانی که قرار بود برای آنها امهال سه ساله وام هایشان در نظر گرفته گردد هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2741

به "فراوری 3.2 میلیون تن سیب در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 3.2 میلیون تن سیب در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید