تیم بسکتبال سه به سه بانوان قطعا در انتخابی المپیک حضور پیدا می نماید

به گزارش شیوا مارکت، فریده شجاعی در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه قرار بود سال گذشته تیم بسکتبال سه به سه بانوان در دو رویداد انتخابی برای کسب سهمیه المپیک شرکت کند، گفت: بعد از بحران کرونا که منجر به لغو این رقابت ها شد تا به امروز فدراسیون جهانی (فیبا) هنوز زمان مصوبی برای برگزاری مسابقات اعلام نکرده اما بر این موضوع تاکید شده که رقابت های کسب سهمیه المپیک حتما سال 2021 میلادی برگزار می گردد.

تیم بسکتبال سه به سه بانوان قطعا در انتخابی المپیک حضور پیدا می نماید

وی ادامه داد: بر این اساس برنامه فدراسیون بسکتبال در بخش بانوان هم اعزام قطعی تیم ملی سه به سه به رقابت های کسب سهمیه است. تا سال 2021 هم فرصت داریم اگرچه به خاطر کرونا و خاص بودن شرایط بازی بسکتبال که منجر به عدم صدور مجوز برای شروع تمرینات این رشته شده، همچنان معذور از شروع به کار اردوها هستیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: اینکه این شرایط تا چه زمان حاکم است، اصلا تعیین نیست و همین مسئله مشکل ساز تر شده؛ اینکه بلاتکلیفیم و نمی دانیم از چه زمان می توانیم اردوها را تشکیل دهیم. البته به خاطر در پیش داشتن رقابت های انتخابی باید دنبال راهکاری برای شروع هرچه زودتر تمرینات باشیم.

شجاعی با تاکید دوباره بر اینکه فیبا در خصوص مسابقات انتخابی المپیک هیچ برنامه قطعی نداده است، اعلام کرد: هدف فدراسیون حضور آبرومندانه تیم ایران در مسابقات است و بر همین اساس پیگیر شروع هرچه زودتر تمرینات با رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه پرونده لیگ برتر بانوان هفته گذشته با معرفی تیم گروه بهمن به عنوان قهرمان مختومه اعلام شد، اعلام کرد: قرار بود ملاقات فینال لیگ برتر به صورت 2 از 3 برگزار گردد اما بعد از برگزاری اولین ملاقات فینال، بحران کرونا اجازه برگزاری ملاقاتهای دوم و سوم در زمان پیش بینی شده را نداد. این بحران همچنان ادامه دارد و تعیین هم نیست چه زمان فروکش خواهد نمود.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: به همین دلیل تصمیم به مختومه اعلام کردن پرونده لیگ گرفتیم. با لحاظ کردن نتیجه به دست آمده در تک ملاقات برگزار شده فینال و با موافقت شهر گرگان که بازنده این ملاقات خانگی بود، تیم گروه بهمن را به عنوان قهرمان معرفی کردیم.

وی تاکید نمود: نمی توانستیم همچنان درگیر مسابقات نیمه تمام سال گذشته باشیم و برای برگزاری لیگ جدید هم برنامه ریزی کنیم. این هم یکی از دلایلی بود که به خاطر آن لیگ 98 را بدون برگزاری فینال های دوم و سوم، تمام شده اعلام کردیم.

شجاعی در خصوص لیگ بسکتبال بانوان در سال جدید گفت: بعضی تیم ها برای حضور در فصل جدید اعلام آمادگی نموده اند اما فعلا تصمیم قطعی در خصوص شرکت کنندگان نگرفته ایم. منتظر هستیم تا بر اساس شرایط کرونا برای زمان شروع مسابقات تصمیم بگیریم، بعد از آن آنالیز دیگر مسائل را هم در دستور کار قرار می دهیم.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21875

به "تیم بسکتبال سه به سه بانوان قطعا در انتخابی المپیک حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم بسکتبال سه به سه بانوان قطعا در انتخابی المپیک حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید