حراج مجموعه ای از تصاویر فضایی توسط ناسا

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا نوشت: تصاویر ثبت شده توسط برنامه فضایی آپولو (Apollo) و پروژه فضایی جمنای (Project Gemini) و دیگر مأموریت های ناسا در یک حراج با قیمتی بیش از 9 هزار دلار به فروش رسیدند.

حراج مجموعه ای از تصاویر فضایی توسط ناسا

تصاویر خیره کننده فضایی مانند گام نهادن نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) و باز آلدرین (Buzz Aldrin) بر سطح ماه و پروازهای فضایی فضانوردان در بین این تصاویر به چشم می خورند. نیل الدن آرمسترانگ فضانورد آمریکایی و نخستین انسانی است که طی مأموریت آپولو 11 در 20 ژوئیه 1969 بر کره ماه گام نهاد. وی فضانورد ناسا، خلبان آزمایش کننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و خلبان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بود و در جنگ کره خدمت کرد. نیل آرمسترانگ نخستین انسانی بود که کره زمین را از فضا مشاهده کرد.

باز آلدرین دومین انسانی است که طی مأموریت آپولو 11 در 21 ژوئیه 1969 بر کره ماه گام نهاد. این تصاویر در حراج Art & Visual Culture در نیویورک با قیمت بالای 9 هزار دلار به فروش رسیدند. دیگر تصاویری که در این حراج به فروش گذاشته شدند تصاویری از اعضای خدمه ناسا در مأموریت های مختلف مانندجمنای ، آپولو ، ایستگاه فضایی اسکای لب (Skylab) و دیگر برنامه های فضایی ملی پیروز بودند. ایستگاه فضایی اسکای لب یک ایستگاه مدارگرد آمریکا بود. اسکای لب نخستین ایستگاه پژوهشی ناسا در فضا بود که بین سال های 1973-1979 در مدار زمین قرار داشت.

پروژه فضایی جمنای یکی از پروژه های فضایی ناسا در زمان مسابقه فضایی میان شوروی و آمریکا بود. این مأموریت ها در سال های دهه 60 میلادی و قبل از پروژه آپولو به وقوع پیوستند و هدفشان ارتقا بخشیدن و بهینه سازی دانش و تکنیک های انتقالات مداری بود. این مجموعه شامل تصاویری باورنکردنی از تصاویر ثبت شده از سال 1960 تا 2002 است که شامل تصاویر نیل آرمسترانگ نخستین فردی که بر روی ماه گام نهاد و تصاویر جذاب ثبت شده توسط ادوارد هیگینز وایت دوم (Edward H. White II) در مأموریت جمینای 4، آپولو 1 است.

تصویر چکمه فضانوردان در خاک ماه، فضانوردان در حال پرواز و تصاویری از زمین نیز در این بین می درخشند. اندازه بیشتر این تصاویر حدود 8 در 10 اینچ است اما اندازه های برخی از آنها کمی بزرگ تر و کوچک تر هستند. در یکی از این تصاویر، تصویر هفت فضانود که در پروژه مرکوری ناسا شرکت داشتند نیز قابل مشاهده است. برنامهٔ فضایی مرکوری (Mercury space program) یکی از پروژه های فضایی ناسا بود که یکی از مهم ترین دستاوردهای آن، ارسال نخستین فضانورد آمریکایی (جان گلن) و نخستین فضانورد آمریکایی در مدار زمین (آلن شپارد) بود.

5656

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3250

به "حراج مجموعه ای از تصاویر فضایی توسط ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج مجموعه ای از تصاویر فضایی توسط ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید