حمایت از فعالان حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی که از سیل متضرر شده اند

به گزارش شیوا مارکت، نشست شورای اداری معاونین و مدیران شهرستانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با حضور ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

حمایت از فعالان حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی که از سیل متضرر شده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، این جلسه امروز یکشنبه 18 فروردین ماه 98 با هدف آنالیز فعالیت های اجرا شده در ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 98 و تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف در برنامه های امسال برگزار گردید.

در این نشست ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر قبل از نوروز 98 مطرح می شد برگزاری نوروزی متفاوت نسبت به سال های گذشته در استان گلستان بود و برداشت ها بر این بود که بر اساس برنامه ریزی ها و فعالیت بخش های مختلف اداره کل و همچنین بخش خصوصی، نوروزی متفاوتی در حوزه گردشگری استان گلستان داشته باشیم که متاسفانه با موضوع سیل این امر محقق نشد.

کریمی ادامه داد: در نوروز سال 1398 در برگزاری نوروزگاه ها و مراسمات مختلف جهت میزبانی از مسافران نوروزی جای استان گلستان در حوزه ستاد خدمات سفر در کشور خالی بود.

وی با اشاره به اقدامات همکاران و معاونین اداره کل در برخورد با موضوع سیل در استان گفت: با زحمات معاونت های مختلف اداره کل برآوردهای اولیه از خسارات سیل و آبگرفتگی در شهرستان های درگیر حادثه اجرا شده است.

وی توضیح داد: بر اساس برآوردهای اولیه 200 میلیارد تومان سیل به بخش های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خسارت وارد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: از این میزان بر اساس نظر کارشناسان میزان 38 میلیارد تومان به بخش های میراث فرهنگی خسارت وارد شده است.

کریمی متذکر شد: همچنین در بخش های گردشگری نیز طبق برآورد اولیه میزان 36 میلیارد تومان سیل و طغیان رودخانه ها به این حوزه خسارت وارد نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: بر اساس برآوردهای اولیه 126 میلیارد تومان به فراوری کنندگان صنایع دستی مناطق آسیب دیده از سیل خسارت وارد شده است.

کریمی متذکر شد: پیگیری ها در راستای حمایت از فعالین حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از این سیل متضرر شده اند ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه های اداره کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری در سال 1398 گفت: افزایش کمی و کیفی خانه مسافر و بوم گردی ها، برنامه ریزی مناسب برای ارائه تسهیلات روستایی و سرمایه گذاری، تشکل ها در حوزه سرمایه گذاری، انجمن میراث فرهنگی، ثبت آثار و حرایم، رونق موزه ها، ایجاد و تقویت مراکز تخصصی و بازارچه های دائم و موقت صنایع دستی و ... از اهم موضوعات اداره کل در سال 1398 است.

در این نشست معاونین اداره کل اهم اقدامات و برنامه های خود در امسال را بیان نموده و مدیران شهرستانی نیز به ارائه گزارش از فعالیت های خود در ایام ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان پرداختند.

جلسه شورای اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت دوره ای با هدف تعامل بین معاونین اداره کل و ادارات و آنالیز نقشه راه توسعه ای میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری برگزار می گردد.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9364

به "حمایت از فعالان حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی که از سیل متضرر شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از فعالان حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی که از سیل متضرر شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید