حمایت ترامپ از صادرات گاز ترکمنستان به اروپا

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهور آمریکا در پیامی به همتای ترکمن خود مطرح نمود: امیدوارم که ترکمنستان با توجه به تصمیمات اخیر در مورد وضعیت حقوقی دریای خزر بتواند از فرصت های جدید برای صادرات گاز به غرب استفاده کند.

حمایت ترامپ از صادرات گاز ترکمنستان به اروپا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیغامی به قربانقلی بردی محمد اف رئیس جمهور ترکمنستان عید نوروز را به وی تبریک گفت.

در این پیغام نوروزی که امروز در روزنامه ترکمنستان بی طرف منتشر شد، ترامپ تاکید نموده که مردم ایالات متحده و محافل تجاری این کشور همچنان به دنبال راه های جدیدی برای تقویت همکاری مالی با ترکمنستان هستند.

در این پیغام آمده است: امیدوارم که ترکمنستان با توجه به تصمیمات اخیر در مورد وضعیت حقوقی دریای خزر بتواند از فرصت های جدید برای صادرات گاز به غرب استفاده کند.

در سال گذشته میلادی در شهر آکتائو قزاقستان سران کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و ایران یک سند تاریخی برای کشورهای منطقه، کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر را به امضا رساندند.

با تصویب این کنوانسیون، ترکمنستان انتظار دارد که صادرات گاز خود را به وسیله عرضه گاز به اروپا، متنوع سازد.

برای اجرای این هدف ضروری است یک خط لوله گاز به وسیله دریای خزر به سمت آذربایجان احداث و سپس به خط لوله تاناپ (TANAP) متصل گردد که اجرای این خط تاکنون با توجه به خطر افتادن محیط زیست دریای خزر با مخالفت ایران و روسیه روبرو بوده است.

انتهای پیغام/.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4496

به "حمایت ترامپ از صادرات گاز ترکمنستان به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ترامپ از صادرات گاز ترکمنستان به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید