خبرنگاران استاندار خراسان رضوی دست اندرکار ساماندهی گرمخانه های مشهد شد

به گزارش شیوا مارکت، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی شامگاه شنبه سرد و یخ زده زمستانی به سراغ چندین گرمخانه در سطح کلانشهر مشهد رفت تا از نزدیک شرایط مراکز جمع آوری و نگهداری شهروندان کارتن خواب را آنالیز و مسائل آنها را برطرف کند.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی دست اندرکار ساماندهی گرمخانه های مشهد شد

محمدصادق معتمدیان در این چارچوب ساعاتی در مرکز نگهداری موقت معتادان متجاهر در استادیوم شهید مغنیه با 195 زن معتاد متجاهر، در استادیوم میثاق محل نگهداری 300 مرد معتاد متجاهر و همچنین سرای نجات یافتگان امیرالمومنین با 160 شهروند مرد کارتن خواب حضور یافت و در مصاحبههایی صمیمانه با ساکنان موقت این مکانها، مسائلشان را جویا شد.

فرماندار مشهد، دبیر شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و مدیرکل بهزیستی استان در جریان این بازدیدها استاندار خراسان رضوی را همراهی کردند.

معتمدیان ضمن مصاحبه با معتادان نگهداری شده در این مکانها که شبهای سرد زمستانی جایی برای خواب ندارند در جریان مسائل، کمبودها و خواسته های آنان نهاده شد.

استاندار خراسان رضوی همچنین در جریان این برنامه که فضایی صمیمانه و محبت آمیز بر آن حاکم بود، با چند نفر از ساکنان گرمخانه ها فوتبال دستی هم بازی کرد تا نشان دهد مسوولان نظام جمهوری اسلامی بطور خاص پیگیر بهبود شرایط زندگی ضعیف ترین اقشار آسیب دیده جامعه بوده و به طور عملی برای آنها ارزش قائل هستند.

اختصاص 100 هزار عدد ماسک بهداشتی صورت به ساکنان این گرمخانه ها، تهیه مواد ضدعفونی مورد احتیاج آنها و برطرف کمبودها و چالشها در ارائه خدمات بخشی از دستورات فوری معتمدیان در جریان بازدید دشب بود.

اجرای طرح ساماندهی افراد کارتن خواب در کلانشهر مشهد یک ماه پیش با اعتبارات شهرداری مشهد در قالب الگوی مراکز ماده 16 تا سقف دو هزار و 500 نفر شروع شده است.

تا به امروز هزار و 766 شهروند کارتن خواب با هماهنگی دادگستری خراسان رضوی توسط پلیس در مشهد جمع آوری و در هشت مرکز نگهداری موقت معتادان متجاهر ساماندهی شده اند. اداره کل بهزیستی خراسان رضوی مسوولیت نظارت بر حسن اجرای وظایف پیمانکاران مجری این طرح را بر عهده دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد پیشتر از فعالیت هشت گرمخانه در سطح این کلانشهر و آماده سازی پنج گرمخانه دیگر خبر داده بود. گنجایش این گرمخانه ها 820 نفرشب است.

دو گرمخانه سیار شامل دو دستگاه اتوبوس نیز برای استراحت و استفاده از محیط گرم در ساعات سرد برای افراد بی خانمان و کارتن خواب در مشهد در حال تدارک و راه اندازی است.

پذیرایی با غذای گرم و چای و ارائه خدمات اولیه پرستاری برای استفاده افراد کارتن خواب در گرمخانه های ثابت و سیار مشهد انجام می گردد.

ورود و خروج افراد متقاضی استفاده از گرمخانه ها در این مکانها اختیاری است.

حدود 9 هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در سطح استان شش میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی وجود دارند.

مجله کوروش بزرگ: وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: ایرنا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28055

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی دست اندرکار ساماندهی گرمخانه های مشهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی دست اندرکار ساماندهی گرمخانه های مشهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید