خبرنگاران استاندار کرمان: سرمایه گذاری مشترک با چین احیا می گردد

به گزارش شیوا مارکت، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با اشاره به آنالیز طرح های مالی استان طی نشست های اخیر در تهران گفت: کارگروهی برای احیای راه ابریشم (سرمایه گذاری مشترک با کشور چین) با مسئولیت استانداری کرمان و عضویت وزرای مربوطه، نمایندگان شرکت های عظیم و سفرای ایران و چین تشکیل شده که اهداف کارگروه را پیگیری می نمایند.

خبرنگاران استاندار کرمان: سرمایه گذاری مشترک با چین احیا می گردد

محمدجواد فدائی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: معاون مالی وزارت امور خارجه، سفیر چین در تهران و سفیر ایران در چین، نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزیر کشور، نماینده وزیر راه و شهرسازی و رییس مجمع نمایندگان و شرکت های عظیم استان کرمان عضو این کارگروه هستند و این موضوع تا حصول نتیجه توسط استانداری کرمان دنبال می گردد.

وی گفت: در این نشست علاوه بر موضوع احیای جاده ابریشم همچنین شرکت یاس تجارت اعلام آمادگی نموده که با یاری سرمایه گذار خارجی حدود 200 میلیون دلار برای احداث فاز یک پتروشیمی شهرستان بافت مشارکت کند.

استاندار کرمان با اشاره به آمادگی شرکت یاس تجارت برای سرمایه گذاری در اکتشاف، استخراج و فراوری مس به صورت سرمایه گذاری مستقیم و یا شراکت گفت: مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان امکانات موجود را معرفی و برای واگذاری یا مشارکت، مراحل قانونی لازم را دنبال کند.

پیشتر استاندار کرمان در نشستی با یک گروه تجاری از کشور چین در کرمان برای سرمایه گذاری آنها در حوزه های معادن، کشاورزی و گردشگری استان کرمان اعلام آمادگی نموده بود.

یک سرمایه گذار چینی نیز در این نشست که سال گذشته در محل استانداری کرمان برگزار گردید، به فعالیت های مالی در شهرستان رفسنجان و استان هرمزگان اشاره نمود و برای همکاری در مورد کارخانه های فراوری 200 هزار تنی آهن اسفنجی در استان کرمان اعلام آمادگی نموده بود.

این سرمایه گذار به سرمایه گذاری خود در حوزه توزیع و فراوری برق اشاره نموده و خواهان حمایت استانداری کرمان برای فعالیت این شرکت سرمایه گذاری در حوزه برق و فراوری سیم های آلومینیوم شدند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21354

به "خبرنگاران استاندار کرمان: سرمایه گذاری مشترک با چین احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار کرمان: سرمایه گذاری مشترک با چین احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید