خبرنگاران انتقاد مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از همکاری نکردن بعضی نهادها در مقابله با کرونا

به گزارش شیوا مارکت، مهاباد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با اشاره به سیر صعودی مبتلایان به کرونا از همکاری نکردن بعضی نهادهای عضو ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان انتقاد کرد.

خبرنگاران انتقاد مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از همکاری نکردن بعضی نهادها در مقابله با کرونا

سهراب حیدری عصر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در میاندوآب گفت: به علت نبود همکاری و مشارکت لازم در مقابله با این بیماری فرایند ابتلا به این بیماری در این شهرستان صعودی شده است.

وی اضافه کرد: آمار تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان پایین تر از دیگر شهرستان های همجوار بود اما امروز به شرایط قرمز رسیده است.

وی همچنین با اشاره به مراجعه عده ای برای دریافت برگ تردد به منظور مراجعه به پزشک در سایر مراکز استانها از جمله تبریز، اعلام نمود: برای کسانی که وقت قبلی از پزشک معالج خود در دارند، احتیاج به صدور برگ تردد نیست و ارایه برگه گواهی پزشک و ویزیت قبلی به منزله برگه تردد است اما آنانی که این روزها برای نخستین بار قصد مراجعه به پزشک در این شهرها را دارند برگ تردد صادر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برای خروج از شرایط موجود باید همه دست به دست هم دهیم، گفت: سیر ابتلا در این شهرستان همچنان صعودی است و توجه نکردن به توصیه ها، مسائل را در این زمینه حادتر می نماید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه 80 درصد ناقلان کرونا نشانه ای ندارند و با حضور در خیابان ها و معابر این ویروس را می توانند به دیگران انتقال دهند، اضافه کرد: اگر به توصیه های بهداشتی به ویژه در طرح فاصله گذاری اجتماعی توجه نگردد شرایط بدتر خواهد شد.

حیدری با اشاره به بعضی سیاه نمایی ها در فضای مجازی اضافه کرد: ضروری است در این راستا مسوولان تدابیری اندیشیده و با عاملان انتشار اخبار کذب که موجب نگرانی مردم در فضای مجازی می گردد برخورد و آن را مدیریت نمایند.

وی با بیان اینکه هیچ مسئله ای به لحاظ بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان عباسی این شهرستان وجود ندارد و 100 تخت خالی نیز در این بیمارستان تدارک دیده شده است اضافه کرد: متاسفانه انتشار بعضی مطالب دروغ و حاشیه ای، زحمات پزشکان، کادر درمانی و پرستاران را هدر می دهند.

وی با اشاره به اینکه در بعضی مکان ها، دست فروش ها برای خود اقدام به راه اندازی بازار نموده اند اضافه کرد: مسوولان در این مورد نیز باید تدابیری اتخاذ نمایند ضمن آنکه باید از تجمع تاکسی ها به صورت گروهی جلوگیری گردد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت نهال فروشان در این شهرستان، اعلام نمود: علی رغم همه تذکرها در روزهای گذشته برای جمع آوری و خودداری از فروش نهال در کنار خیابان و مجاب آنان به فروش در سر مزرعه، هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده و در پی مراجعه افرادی از سایر شهرها به ویژه شهرهای آلوده برای خرید نهال، فعالیت این صنف به شکل فعلی تهدید بزرگی برای سلامت مردم میاندوآب است.

شهرستان میاندوآب با 270 هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی پس از ارومیه و خوی به شمار می رود.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18467

به "خبرنگاران انتقاد مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از همکاری نکردن بعضی نهادها در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب از همکاری نکردن بعضی نهادها در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید