خبرنگاران تاکید بر استفاده از ظرفیت های کیش در گسترش ارتباطات دانشگاهی بین المللی

به گزارش شیوا مارکت، کیش- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین نشست روسای دانشگاه های درجه یک کشور با نمایندگان دانشگاه های عضو IAUP بر ارتقای آموزش عالی در مناطق آزاد تاکید نمود.

خبرنگاران تاکید بر استفاده از ظرفیت های کیش در گسترش ارتباطات دانشگاهی بین المللی

غلامحسین مظفری، در این نشست که روسای دانشگاه های خارجی به صورت وبینار در آن حضور داشتند، با بیان اینکه امروزه کشورهای جهان سعی در ایجاد ارتباط بین آموزش عالی و برنامه های توسعه خود دارند گفت: دانشگاه ها، یکی از پر ارزش ترین منابع در اختیار جوامع هستند.

مظفری اضافه کرد: با گسترش دانشگاه نه تنها نیروی انسانی مورد احتیاج بلکه زیرساخت های فکری و فرهنگی جامعه برای برخورداری از روش ها و فناوری های نو نیز فراهم می گردد. چرا که آموزش های عالی موثرترین روش سرمایه گذاری در منابع انسانی است.

وی با تاکید بر نقش آموزش عالی در توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری های پیشرفته در کشورهای تازه صنعتی شده گفت: امروزه حرکت به سمت دانشگاه های بین المللی و گسترش روابط علمی و بین المللی دانشگاه، نه تنها امری غیر قابل انکار در پیشرفت های علمی وارتقای کیفیت آموزش عالی می باشد، همچنین منجر به مورد اعتنا قرار دریافت فرهنگ و رفتار اجتماعی ملل در عرصه جهانی به عنوان کنشگران فعال و مثبت خواهد شد .

مظفری مطرح نمود: بین المللی سازی آموزش عالی و توسعه این مهم در دستور کار و سیاست های قطعی این منطقه آزاد قرار گرفته و کوشش و حمایت های لازم برای افزایش تردد و ارتباطات اساتید دانشجویان و محققان در سطح منطقه متمرکز شده است .

وی با بیان اینکه ارتقای آموزش عالی در مناطق آزاد با راه اندازی شعب بین المللی دانشگاه های مطرح داخلی و همچنین دانشگاه های خارجی ضمن ایجاد زمینه تقویت بنیه علمی بومیان این مناطق موجب رشد و توسعه همه جانبه فعالیت ها می گردد گفت: این روش راه چاره موثری برای جذب دانشجویان خارجی و رونق فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در مناطق است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جذب دانشجویان خارجی و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی بین المللی، با موضوع کشورهای آسیایی را زمینه ساز همکاری دو جانبه و استفاده از ظرفیت های موجود برشمرد و گفت: این مهم از مباحث کلیدی و مورد توجه سازمان در سال های اخیر بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس به دلیل نزدیکی جغرافیایی و برقراری خطوط پروازی می توانند به راحتی از امکانات آموزش عالی دراین منطقه آزاد بهره مند شوند ضمن اینکه جزیره کیش علیرغم وسعت اندک از امکانات بسیار مطلوب اقامتی، فرودگاهی و بندری، مراکز خرید متعدد و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی برخوردار است که می تواند اقامت دانشجویی در این جزیره را برای علاقمندان به تحصیل درکیش دلپذیر کند.

شایان ذکر است در این وبینار که دیشب برگزار گردید، دکتر کاخا شنگلیا رییس اتحادیه روسای دانشگاه های جهان, جرارد رایزینگر دبیر کل اتحادیه روسای دانشگاه های جهان، سالارآملی قائم مقام محترم وزیر علوم در امور بین الملل و روسا و معاونان دانشگاه های معتبر ایرانی و غیر ایرانی و روسای پردیس های دانشگاهی کیش حضور داشتند و روسای دانشگاه ها به بیان پیشینه دانشگاه، اقدامات علمی - آموزشی اجرا شده، برگزاری کنفرانس ها و همایش ها تعداد دانشجویان مقاطع مختلف و رشته های ارائه شده در این مراکز پرداختند. همچنین امکانات فراهم شده برای دانشجویان داخلی و موضوع پذیرش دانشجویان خارجی، تعاملات بین المللی و همکاری بین دانشگاه ها از مسائل تشریح شده در این وبینار بود.

لازم به ذکر است اتحادیه بین المللی (IAUP) متشکل از مدیران ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از سراسر جهان است. عضویت در این اتحادیه محدود به افرادی است که به عنوان رئیس یا معاون دانشگاه ها و کالج های معتبر و برتر جهان خدمت می نمایند. هدف و مأموریت اصلی این اتحادیه تقویت و بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش مؤسسات آموزش عالی در سراسر جهان است.

تفطن: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25041

به "خبرنگاران تاکید بر استفاده از ظرفیت های کیش در گسترش ارتباطات دانشگاهی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید بر استفاده از ظرفیت های کیش در گسترش ارتباطات دانشگاهی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید