خبرنگاران تمرکز سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی بر مستندسازی از بزرگان

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- مدیرکل ارشاد استان کرمان در خصوص جزئیات برگزاری سیزدهیمن دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: بخش مهم و عمده جشنواره این دوره، فراوری مستند از بزرگان و هنرمندان مؤثر در حوزۀ این موسیقی است.

خبرنگاران تمرکز سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی بر مستندسازی از بزرگان

محمدرضا علیزاده در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی نواحی گفت: امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا شرایط خاصی در کرمان و محل برگزاری جشنواره در پیش داریم و تفاوت هایی در نحوه و رویکرد برگزاری وجود دارد که از ماه های گذشته در ستاد سیاست گذاری جشنواره با حضور سیدمحمدمجتبی حسینی (معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و استاندار کرمان، به این موضوع پرداخته شده. کمیته اجرایی نیز تا به امروز چند جلسه در تهران و کرمان برگزار نموده و در نهایت برای نیمۀ نخست آبان و هفته وحدت برای میزبانی و برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی در خصوص اجراها گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در شهرستان ها اجرا نخواهیم داشت و اجراهای صحنه ای بدون حضور مخاطبان برگزار می گردد. همچنین با تدابیر شورای سیاست گذاری و کمیتۀ اجرایی، برای ماندگاری و ثبت موسیقی نواحی مستندهایی فراوری خواهد شد.

مدیرکل ارشاد کرمان در خصوص جزییات جشنواره اعلام نمود: جشنواره شامل دو بخش خواهد بود؛ یک بخش شامل اجراهای زنده در کرمان است که کوشش می کنیم در فضای مجازی پخش گردد و جمعیت اندکی نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سالن ها حضور داشته باشند. پیش بینی ما این است که در نهایت 90 نفر مهمان داشته باشیم. بخش بعدی که بخش مهم و عمده جشنواره است، فراوری مستند از بزرگان و پیشکسوتان و هنرمندان مؤثر در حوزۀ موسیقی نواحی ایران است که هماهنگی های نهایی در حال اجرا است.

کمیته علمی زیر نظر دبیر تخصصی جشنواره تشکیل شده تا تصمیم گیری گردد مستندها از چه افراد و هنرمندانی تهیه گردد و این کار قبل از شروع جشنواره شروع خواهد شد و ادامه دار خواهد بود و احتمالاً فراوری این مستندها تا انتها امسال به طول خواهد انجامید. این مستندها باعث ماندگاری موسیقی نواحی خواهد شد، یعنی تفاوت اصلی جشنوارۀ امسال مستندهایی است که در خصوص هنرمندان موسیقی نواحی ایران فراوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تعاملات خوبی در استان کرمان با صدا و سیمای مرکز کرمان و اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری کرمان البته با موضوع استانداری کرمان داشتیم تا برنامه ها به نحو احسن انجام گردد و شاهد جشنواره ای متفاوت نسبت به جشنواره های گذشته در استان کرمان باشیم و شاید به جشنواره امسال باید بیشتر نگاه کیفی داشته باشیم.

تعداد مهمان ها بسیار کمتر از سال قبل است و قاعدتاً هتل ها و مراکز اقامتی را نمی توانیم به صورت مشترک استفاده کنیم. ضمن اینکه در خصوص رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی، مجوزهای ستاد کرونای استان کرمان را دنبال خواهیم کرد و با توجه به شیوه نامه های بهداشتی، کوشش می کنیم مسائل بهداشتی کاملاً رعایت گردد تا انشالله مشکل خاصی پیش نیاید. همچنین از مهمان هایی که قرار است در این جشنواره حضور داشته باشند، تست کرونا گرفته خواهد شد تا با اطمینان در جشنواره حضور پیدا نمایند.

مدیرکل ارشاد کرمان در خصوص آنلاین و آفلاین بودن جشنواره گفت: این جشنواره بیشتر به شکل آنلاین در فضای مجازی پخش گردد و بخشی از برنامه ها نیز به شکل آفلاین پخش می گردد. ضمن اینکه نمایشگاه ساز برگزار نخواهیم کرد، زیرا نمایشگاه باعث تجمع افراد و علاقه مندان می گردد.

علیزاده در انتها توضیح داد: از نظر اعتباری، خیلی نسبت به سال گذشته افزایش اعتبار صورت نگرفته. امسال با توجه به اینکه قرار است مستندهایی فراوری گردد، هزینه هایمان بالاتر خواهد رفت و نسبت به سال گذشته، منابع بیشتری را باید تأمین کنیم. در حال رایزنی هستیم تا امسال بودجۀ بیشتری به جشنواره اختصاص یابد.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری با موضوع دوبیتی خوانی در استان کرمان آبان امسال برگزار می گردد.

مجله سایه: مجله سایه: وبلاگ سینما و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24033

به "خبرنگاران تمرکز سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی بر مستندسازی از بزرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمرکز سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی بر مستندسازی از بزرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید