خبرنگاران طراحی رباتی که نیم ساعته سطح زمین را ضدعفونی می کند

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- محققان رباتی را طراحی کرده اند که قادر است در مدت نیم ساعت، محیطی به مساحت حدود 370 مترمربع (4 هزار فوت مربع) را از وجود ویروس کرونا پاکسازی کند. از این ربات می توان برای ضدعفونی فروشگاه های مواد غذایی یا مدارس استفاده کرد.

خبرنگاران طراحی رباتی که نیم ساعته سطح زمین را ضدعفونی می کند

به گزارش پایگاه اینترنتی سی.ان.ان، محققان دانشگاه ام.آی.تی در آمریکا برای ساخت این ربات از اشعه فرابنفش UVC برای ضدعفونی سطوح و خنثی کردن ویروس کرونا معلق در هوا استفاده کردند.

این پروژه از اوایل ماه آوریل و در واکنش به همه گیری بیماری کرونا راه اندازی شد. نتایج این پروژه به اندازه کافی امیدوار کننده است. محققان می گویند ضدعفونی اشعه ماورای بنفش می تواند در محیط هایی مانند سوپر مارکت ها، کارخانجات و رستوران ها نیز انجام شود.

کووید-19 به طور عمده از طریق ذرات معلق در هوا منتشر می شود و قادر است چند روز روی سطوح باقی بماند. در حال حاضر هیچ پایانی برای این همه گیری وجود ندارد و این موضوع باعث می شود مدارس و سوپرمارکت ها به دنبال راه چاره هایی برای ضدعفونی موثر سطوح باشند.

در این راستا در حالی که تمیز و ضدعفونی کردن منازل می تواند گسترش ویروس کرونا را کاهش دهد، ابداع ربات خودرانی که قادر است به سرعت و به گونه ای موثر نواحی بزرگ مانند انبارها و یا فروشگاه های مواد غذایی را نیز پاکسازی کند، ضروری است.

به گفته محققان نور UV-C در از بین بردن باکتری ها و ویروس ها روی سطوح موثر، اما برای انسان مضر است. این ربات به گونه ای ساخته شده است که خودران باشد و بدون نیاز به نظارت مستقیم و یا تعامل حرکت کند.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21403

به "خبرنگاران طراحی رباتی که نیم ساعته سطح زمین را ضدعفونی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طراحی رباتی که نیم ساعته سطح زمین را ضدعفونی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید