خبرنگاران فرماندار نیویورک:ایجاد خطر برای سلامت عمومی، تحمل ناپذیر است

به گزارش شیوا مارکت، نیویورک- خبرنگاران- فرماندار نیویورک در واکنش به برخی تجمعات خیابانی علیه تعطیلی این ایالت، گفت اجازه نمی دهیم این اعتراض ها سلامت عمومی را به خطر اندازد که برای ما جان انسان ها مهم تر از دلار است.

خبرنگاران فرماندار نیویورک:ایجاد خطر برای سلامت عمومی، تحمل ناپذیر است

موج اعتراض ها به ادامه تعطیلی کسب و کار که منجر به 30 میلیون بیکار و از دست رفتن مشاغل و درآمدها شده است، طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را بر آن واداشته است تا در ایالت هایی که فرمانداران دموکرات دارند، اعتراض های خیابانی ترتیب داده شود.

بر این اساس در ایالت هایی چون میشگان و نیویورک شاهد برخی اعتراضات خیابانی در مقابل فرمانداری ، محل اقامت فرماندار یا مجلس ایالتی هستیم. در نیویورک هم تعداد اندکی از معترضان در روزهای اخیر به خیابان ها آمده اند و در روز شنبه هم در مقابل محل اقامت اندرو کومو فرماندار این ایالت در بخش آلبانی، خواستار پایان دادن به تعطیلی ها شدند.

آنها در شعارها و پلاکاردهایشان آمریکا-آمریکا، مرا آزاد کنید، نمودار را صاف کنید نه حقوق مرا، کومو یک دیکتاتور است، برای حق خود بایستید و فقر بسیار خطرناک تر از ویروس است را عنوان می کردند.

با این حال فرماندار نیویورک با انتقاد از معترضانی که خواستار بازگشایی این ایالت هستند در حالیکه تنها در شب گذشته 299 نفر در اثر کووید-19 جان باخته اند، گفت هرکسی حق دارد نظراتش را ابراز کند اما نه با نقض مقررات که از همه جامعه محافظت می کند.

کومو روز شنبه در نشست خبری خود تاکید کرد راهپیمایی کسانی را که سلامت عمومی را در معرض خطر قرار دهند، تحمل نخواهد کرد در حالیکه ویروس کرونا در یک شب جان 299 نفر را گرفته است.

علاوه بر آلبانی، در لانگ آیلند هم تعدادی از معترضان بدون رعایت نکات ایمنی و فاصله اجتماعی به خیابان ها آمده بودند که فرماندار نیویورک خطاب به همه معترضان گفت: شما می خواهید سلامت خود را به خطر اندازید، خدا شما را رحمت کند اما حق ندارید سلامت مرا، فرزندانم و فرزندان خود را به خطر اندازید.

کومو گفت او همچون هر کسی دیگر نسبت به فروپاشی اقتصادی در اثر این همه گیری نگران است اما در عوض سلامت عمومی در اولویت واقع شده است.

وی گفت من نمی خواهم نشان های دلار را بر زندگی انسان ها ترجیح دهم. نمی خواهم این کار را انجام دهم نه برای خانواده خودم و نه برای خانواده شما.

ایالت نیویورک که به بزرگترین کانون گسترش کرونا در آمریکا تبدیل شده است، تا کنون 312 هزار و 977 نفر گرفتار کووید-19 را شناسایی کرده است. در این ایالت 18 هزار و 909 نفر هم در اثر این بیماری جان باخته اند.

شمار زیاد مرگ ومیر ناشی از این بیماری کار را به جایی رسانده است که اجساد قربانیان در گورهای دسته جمعی و به صورت چند طبقه توسط شرکت های پیمانکار دفن می شوند.

فرماندار نیویورک مقررات تعطیلی مشاغل غیر ضروری را تا 18 روز دیگر تمدید کرد و دستور داد مدارس تا پایان سال تحصیلی فعلی، بازگشایی نشوند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19611

به "خبرنگاران فرماندار نیویورک:ایجاد خطر برای سلامت عمومی، تحمل ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار نیویورک:ایجاد خطر برای سلامت عمومی، تحمل ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید