خبرنگاران مزاحم اینترنتی در ملایر دستگیر شد

به گزارش شیوا مارکت، همدان- خبرنگاران- فرمانده انتظامی ملایر گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی به نام یک زن موجب هتک حیثیت او شده بود شناسایی و دستگیر شد.

خبرنگاران مزاحم اینترنتی در ملایر دستگیر شد

سرهنگ محمدباقر سلگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: به دنبال ایجاد یک صفحه جعلی با عنوان همسرم و قرار دادن تصاویر شخصی یک زن جوان، شاکیه با حضور در پلیس فتا ملایر خواهان پیگیری این موضوع شد.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا ملایر با بکارگیری شگردهای فنی و تخصصی هویت متهم را شناسایی نموده و با دریافت مجوز قضایی وی را در منزل مسکونی دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بیان نمود: متهم ابتدا هر گونه ارتباط با این پرونده را رد کرد اما پس از مواجهه با مستندات و شواهد انکار ناپذیر به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلگی ادامه داد: متهم با ارسال پیامی به وسیله فضای مجازی خواهان دوستی با این زن جوان شده اما پس از شنیدن جواب منفی، عکس او را از حساب کاربری اش کپی نموده و صفحه جعلی به اسم این فرد ایجاد می نماید.

وی با بیان اینکه سوء استفاده از فیلم و تصاویر خصوصی یکی از شایع ترین تخلف ها در شبکه های اجتماعی است گفت: ماده 17 قانون جرائم رایانه ای انتشار عکس های خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری و ایجاد مزاحمت برای آنان جرم است.

به گفته سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان سال گذشته یک هزار و 600 پرونده در حوزه جرائم اقتصادی، کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی در همدان تشکیل شد و در این ارتباط 159 تن دستگیر شدند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19765

به "خبرنگاران مزاحم اینترنتی در ملایر دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مزاحم اینترنتی در ملایر دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید