خبرنگاران پیش بینی برداشت چهار هزار تن زیتون در شهرستان فسا

به گزارش شیوا مارکت، شیراز-خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: برداشت زیتون از ارقام روغنی و کنسروی از 750 هکتار از باغ های این شهرستان شروع شده و پیش بینی می گردد تا خاتمه آبان 99 که این کار به انجام می رسد، چهار هزار تن زیتون برداشت گردد.

خبرنگاران پیش بینی برداشت چهار هزار تن زیتون در شهرستان فسا

ناصر انصاری، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به اصلاح باغ های زیتون و کاشت ارقام مرغوب و سازگار با اقلیم شهرستان فسا نظیر فیشومی و کنسروالیا، در حال حاضر میانگین عملکرد این محصول پنج تن در هر هکتار است.

وی ادامه داد: برداشت زیتون به صورت سنتی و با استفاده از نیروی انسانی صورت می گیرد و اشتغالزایی بسیار بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می گردد.

انصاری بیان نمود: کشت زیتون به عنوان کشت جایگزین مرکبات و یک محصول کم آب بر در سال 99 در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا قرار گرفته است.

او گفت: زیتون گیاهی نیمه گرمسیری است و در مناطقی که خطر یخبندان های شدید زمستانه وجود نداشته باشد می توان مبادرت به کاشت آن کرد، این گیاه همواره سبز است و برگ های آن هر 2 تا 4 سال یک بار خزان می گردد اما همه ساله برگ های جوان روی شاخه های این درخت ظاهر می گردد.

در حال حاضر در جهان، تهیه، خرید و فروش روغن زیتون و دیگر فرآورده های آن در اقتصاد کشورهای فراوری کننده عمده این محصول از جمله اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان، تونس و ترکیه نقش مهمی دارد و در کشور ایران نیز این گیاه دارای قدمت چندین هزار ساله است و هم اکنون در بیشتر استان های کشور فراوری می گردد.

شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

مجله سایه: مجله سایه: وبلاگ سینما و سرگرمی

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23729

به "خبرنگاران پیش بینی برداشت چهار هزار تن زیتون در شهرستان فسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیش بینی برداشت چهار هزار تن زیتون در شهرستان فسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید