خبرنگاران کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را اظهار داشت

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رسمی کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را در سراسر این کشور خاطرنشان کرد.

خبرنگاران کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را اظهار داشت

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی بامداد آدینه اظهار داشت که در مجموع 2 هزار 280 نفر از شهروندان این کشور و دو شهروند خارجی همچنین در قرنطینه هستند و افرادی که پس از طی مدت لازم علائم کرونا ندارند، از قرنطینه مرخص شده اند.

رسانه رسمی کره شمالی پیشتر گفته بود که از 380 شهروند خارجی که تحت قرنطینه قرار گرفته بودند، همگی به جز سه نفر پس از آنکه علائم کرونا بروز ندادند، مرخص شدند و اکنون با ترخیص یک نفر دیگر، تنها دو شهروند خارجی در این کشور در قرنطینه به سر می برند.

این رسانه که از قرنطینه به نظارت پزشکی تعبیر می نماید، گفت افرادی که پس از طی مدت لازم دارای علائم کرونا نباشند، یک به یک مرخص خواهند شد.

کره شمالی پیشتر آمار مرتبط با کرونا را در مناطق مختلف این کشور اعلام نموده بود، اما این برای اولین بار است که آمار سراسری را منتشر می نماید.

این کشور کهتدابیر بسیار سختگیرانه ای را به وسیله کنترل شدید مرزها و سختگیری در فرایند قرنطینه برای پیشگیری از شیوع کووید19 اعمال نموده، تا به امروز هیچ مورد ابتلای قطعی به کرونا را اعمال ننموده اما گفته است که هزاران نفر را تحت نظارت پزشکی قرار داده است.

با این وجود، بعضی رسانه های منطقه از جمله رسانه های کره جنوبی و ژاپن مدعی شده اند که تا به امروز بیش از 200 سرباز کره شمالی براثر ابتلا به کووید19 جان باخته اند.

این رسانه ها همچنین مدعی بودند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از بیم کرونا از پیونگ یانگ خارج شده، اما کیم هفته گذشته برای کلنگ زنی ساخت یک بیمارستان در پایتخت کشورش در انظار عمومی حاضر شد.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17937

به "خبرنگاران کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید