خبرنگاران کرونا بار دیگر آزمون آمفا را لغو کرد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- برگزاری دومین دوره آزمون بین المللی مهارت زبان فارسی آمفا که قرار بود امروز (شنبه 21 فروردین) در تهران همزمان با روسیه و عراق، برگزار گردد به دلیل شرایط قرمز کرونایی لغو شد.

خبرنگاران کرونا بار دیگر آزمون آمفا را لغو کرد

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی خبرنگاران از بنیاد سعدی، با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا و افزایش تعداد شهرهای قرمز در کشور و ضرورت اجرای دستورالعمل های بهداشتی مربوطه، برگزاری دومین آزمون بین المللی مهارت زبان فارسی در تهران امروز، لغو شد.

بنابر اعلام این خبر، آزمون آمفا با همکاری دانشگاه سن پترزبورگ ساعت 10 صبح امروز به وقت روسیه و فردا (یکشنبه 22 فروردین) ساعت 10 صبح به وقت عراق با همکاری مؤسسه قلم برگزار می گردد. آزمون بین المللی مهارت زبان فارسی آمفا در تهران نیز شهریور ماه امسال با همکاری آموزشگاه هرمز برگزار می گردد.

آزمون آمفا که مخفف آزمون مهارت فارسی است؛ مانند آزمون های معتبر بین المللی همچون تافل/ TOEFL و آیلتس/ IELTS است، مخاطبان اصلی این آزمون فارسی آموزان، معلمان زبان فارسی و علاقه مندانی هستند که میزان توانایی خود را در چهار مهارت اصلی زبان فارسی (شنیدن، خواندن، صحبت کردن، نوشتن) ارزیابی می نمایند.

نخستین آزمون آمفا توسط بنیاد سعدی در تاریخ دوم آذرماه 1398 به صورت همزمان در دو کشور روسیه و عراق برگزار گردید، همچنین قرار بود 15 اسفند 1398 (مطابق با پنچم مارس 2020) دومین دوره در ایران و همزمان در کشورهای دیگر برگزار گردد که به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت موازین بهداشتی برگزار نشد.

نیاد سعدی، در سال 1389 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور و ایجاد تمرکز، هم افزایی و انسجام در فعالیت های مرتبط با این حوزه و بهره گیری بهینه از ظرفیت های موجود کشور، تاسیس شد و کار خود را به صورت رسمی از اول اردیبهشت 1392 شروع کرد.

این بنیاد ضمن تالیف کتاب های آموزشی زبان فارسی، تربیت مربی، همه ساله دوره های آموزشی را در این راستا برای مدرسان زبان فارسی دنیا برنامه ریزی و اجرا می نماید، همچنین برگزاری دوره های دانش افزایی برای علاقه مندان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در سراسر دنیا و رشته های مرتبط از دیگر فعالیت های این بنیاد است.

تالیف 16 عنوان کتاب در زمینه آموزش زبان فارسی، برگزاری بیش از 200 دوره آموزش زبان فارسی با 10 هزار فارسی آموز و تربیت معلم، فعالیت در فضای مجازی برای آموزش زبان فارسی بخشی از فعالیت های این نهاد است که به صورت هیات امنایی و با حضور معاون اول رئیس جمهور (رئیس هیئت امنا)، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (دبیر هیئت امنا)، رئیس بنیاد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور خارجه، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، رئیس سازمان صدا و سیما و 5 نفر صاحب نظر در حوزه زبان و ادبیات فارسی به پیشنهاد رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تأیید هیات امناء و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست غلامعلی حداد عادل، اداره می گردد.

پری ها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29367

به "خبرنگاران کرونا بار دیگر آزمون آمفا را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا بار دیگر آزمون آمفا را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید