خبرنگاران کرونا به مرغداران قمی صدمه جدی زد

به گزارش شیوا مارکت، قم - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: شیوع ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده در اثر آن، بازار فروش گوشت مرغ را به شدت تحت تاثیر قرار داد و به مرغداران قمی صدمه جدی زد.

خبرنگاران کرونا به مرغداران قمی صدمه جدی زد

عباس پورمیدانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا موجب برگزار نشدن مراسم های جمعی و در نتیجه کاهش مصرف گوشت مرغ شد و قیمت این محصول در بازار به شدت پایین آمد.

وی اعلام کرد: این موضوع باعث شد تا قیمت گوشت مرغ حتی از نرخ مصوب آن هم پایین تر باشد و ضررهای فراوانی به مرغداران استان وارد گردد.

وی ادامه داد: شرایط کنونی موجب خسارت های جدی به بخش مرغدارای قم شده است و باید هرچه سریعتر از فعالان این حوزه حمایت گردد تا این صنعت غذایی مهم در آینده نیز بتواند احتیاجهای بازار را به خوبی تامین کند.

پورمیدانی گفت: فراوریکنندگان ماهیان و گل های زینتی از دیگر بخش های حوزه کشاورزی بودند که در اثر شیوع ویروس کرونا با کاهش بازار فروش محصولات روبرو شدند و خسارت های زیادی دیدند.

وی اعلام کرد: به طور کلی شیوع ویروس کرونا به فرآیند توزیع، فرآوری و بازار بخشی مهمی از محصولات کشاورزی استان آسیب زد و بهره برداران این بخش ها برای جبران خسارت های وارد شده احتیاجمند حمایت هستند.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری های فعال است؛ این استان رشد قابل توجهی در صنعت طیور دارد و به طور میانگین هشت درصد احتیاج تخم مرغ و سه درصد احتیاج مرغ گوشتی کشور را تامین می نماید.

میزان متوسط فراوری بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 746 هزار تن شامل 425 هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و 500 تن آبزیان و 320 هزار تن محصولات دامی است.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19693

به "خبرنگاران کرونا به مرغداران قمی صدمه جدی زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا به مرغداران قمی صدمه جدی زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید