خبرنگاران کمبود مواد بهداشتی در کرمانشاه رفع خواهد شد

به گزارش شیوا مارکت، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تاکید کرد که کمبود مواد بهداشتی که پس از شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، به زودی رفع خواهد شد.

خبرنگاران کمبود مواد بهداشتی در کرمانشاه رفع خواهد شد

هدایت حاتمی عصر یکشنبه در نشست با تولیدکنندگان موادبهداشتی استان افزود: کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده ناشی از تقاضای شدید جامعه بود و تمام تمهیدات لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شده و مردم تا چند روز آینده بابت دسترسی به این مواد دچار مشکل خاصی نخواهند شد.

وی گفت: کرمانشاه از استان های باظرفیت در خصوص تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده است و هم اکنون هفت واحد تولیدی فعال در استان مشغول تولید هستند که برای تامین نیاز جامعه به مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده دست و سطح از آنها خواستیم با افزایش نیروی کار با تمام ظرفیت موجود، فعالیت و تولید خود را افزایش دهند.

حاتمی افزود: تمام موانعی که در راه افزایش تولید این واحدها وجود داشت برداشته شد و مواد اولیه لازم برای تولید انبوه نیز تهیه گشت و به زودی ضمن تامین نیارهای استان، آمادگی تامین نیاز استان های همجوار را هم داریم.

وی در ادامه به نگرانی جامعه از کمبود شدید الکل پرداخت و گفت: متاسفانه عده ای از سودجویان با توجه به نیاز شدید مردم اقدام به احتکار الکل کرده بودند که همین مسئله باعث نایاب شدن آن شد ولی با جلسه ای که با تولیدکنندگان داشتیم مقرر شد که به صورت سه شیفت نسبت به تولید الکل و آب اکسیژنه اقدام کنند تا کمبود آن در بازار حل شود.

معاون استاندار کرمانشاه همکاری مردم را مهمترین عامل در تعادل بازار ذکر کرد و گفت: هرگونه انباشت مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده قطعا به سودجویان کمک خواهد کرد و باعث افزایش قیمتها می شود

.بنابراین انتظار دولت از مردم این است که که به اندازه نیازشان اقدام به خرید کنند و قطعا کمبودهای موجود در بازار تا چند روز آینده رفع خواهد شد

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا به امروز پنج نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است.

آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور 978 نفر است که 175 نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافته و 54 نفر هم فوت کرده اند.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و هجوم مردم برای خرید اقلام بهداشتی و برخی مواد خوراکی باعث شد که بازار سودجویان گرم و قیمت ها افزایش پیدا کند به شکلی که در این روزها، کالاهایی همچون مواد ضدعفونی کننده مانند ماسک، و الکل سفید در بازار کمیاب شده و قیمت هایی نجومی پیدا کرده اند.

در این روزها ماسک های 500 تومانی یک بار مصرف تا حدود چهار هزار تومان، ماسک های فیلتردار چهار هزار تومانی حتی تا بیش از چهار هزار تومان در بازار به فروش می رسند و از سوی دیگر قیمت لیموترش در بازار از کیلویی هفت هزار تومان به بیش از چهل هزار تومان رسیده و سیر نیز با قیمت کیلویی 50 هزار تومان عرضه می شود.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16660

به "خبرنگاران کمبود مواد بهداشتی در کرمانشاه رفع خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمبود مواد بهداشتی در کرمانشاه رفع خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید