دانستنی های بدن انسان

به گزارش شیوا مارکت، بدن انسان ساختار بسیار عجیبی دارد و رازها و حقایق باورنکردنی را در خود پنهان نموده است که با شنیدن تک تک آن ها شگفت زده خواهید شد.

دانستنی های بدن انسان

انسان موجودی شگفت انگیز است که دانشمندان گاهی نکات تازه و حیرت آور از آن کشف می نمایند. از همین رو در این مطلب از خبرنگاران شما با دانستنی هایی عجیب پیرامون بدن انسان آشنا خواهید شد.

انسان خردمند 200٬000 ساله!

مدارک به دست آمده از دی ان ای انسان خبر از این می دهد که انسان خردمند حدود 200 هزار سال پیش از آفریقا سرچشمه گرفته است، در حدود 50 هزار سال پیش تغییرات زیادی در رفتار او پدید آمد و در همان زمان شروع به مهاجرت کرد. انسان خردمند با دیگر گونه های انسان بچه دار شده اند و این باعث شده است به رغم انقراض سه گونه دیگر انسان ها، DNA آن ها همچنان در انسان خردمند موجود باشد.

نوع بدن انسان ها متغیر است. اگر چه اندازه بدن انسان ها در بیشتر موارد به مسائل ژنتیکی و از آن گذشته به عادت های غذایی و ورزش بستگی دارد. میانگین قد یک انسان بالغ به طورتقریبی 1.5 تا 1.8 متر (5 تا 6 فوت) است و این میانگین در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود. میانگین وزن برای یک انسان 76 تا 83 کیلوگرم برای مردان و 54 تا 64 کیلوگرم برای زنان است. باید بدانید که وزن بر اساس موقعیت جغرافیایی می تواند تغییر کند و علاوه بر این ها به بیماری اضافه وزن و کسری وزن نیز بستگی دارد.

در ادامه بعضی دانستنی های حیرت انگیز بدن انسان را خواهید خواند:

  • محققان حد متوسط عمر بشر را هفتاد سال گرفته اند که در این مدت انسان 13 سال حرف می زند، 6 سال غذا می خورد و 23 سال نیز می خوابد.
  • هر نفر به طور متوسط صد ها تن غذا می خورد؛ اگر وزن افراد را 75 تا 80 کیلو گرم بگیریم باید گفت هر فرد در عمر خود 1250 تا 1335 برابر وزنش غذا می خورد.
  • انسان در مدت یک روز یا 24 ساعت هزار لیتر هوا تنفس می نماید و قلبش در هر یک دقیقه 80 تا 100 بار می زند، با این شرایط قلب انسان در طول زندگیش دو میلیارد و 58 میلیون بار بدون وقفه و اغلب بدون کوچکترین مسئله ای می زند.
  • حساس ترین عضو بدن چشم است که می تواند 10 هزار رنگ را تشخیص دهد.
  • نوزادان تا هشت ماهگی جهان را سیاه و سفید می بیند.
  • انسان تنها موجود راست قامت است و روی 2 پا راه می رود و در طول روز به طور متوسط 20 هزار قدم بر می دارد یعنی هفت میلیون قدم در سال.
  • در 70 سالگی تعداد این قدم ها به 500 میلیون می رسد یعنی 500 هزار کیلومتر راه رفته. با این محاسبات می توان نتیجه گرفت که هر فرد در طول زندگیش می تواند 9 بار کره زمین را دور بزند و با پای پیاده به کره ماه برود. با توجه به اینکه فاصله زمین تا ماه 390 هزار کیلومتر است.
  • بدن انسان از طریق پوشش شگفت انگیزی محافظت می گردد این پوشش پوست بدن است که در هر ساعت 30 میلیون میکروب روی آن می نشیند و 29 میلیون آن کشته می گردد و پس از 2 ساعت از این 30 میلیون فقط هفت هزار تا باقی می ماند.
  • بدن انسان قدرت مقاومت شگفت انگیزی دارد و می تواند گرمای 44 تا 45 درجه را تحمل کند و حتی اگر به تدریج گرم گردد در فضای خشک می تواند 150 تا 160 درجه حرارت را تحمل کند و بالاترین میزان برودت که بدن قادر به ایستادگی در برابر آن خواهد بود 27 درجه زیر صفر است.

بانو هما: مجله کدبانوی خانه و خانواده

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23687

به "دانستنی های بدن انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های بدن انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید