دانستنی های علمی؛ منگوله پوستی چیست؟ ، ماساژ 6 نقطه از کف پا که معجزه می نماید، چه کسانی نباید روغن حیوانی مصرف نمایند؟ ، تقویت سیستم ایمنی بدن با یک ماده سفیدرنگ

به گزارش شیوا مارکت، منگوله پوستی که به نام های تگ های پوستی واسکین تگ شناخته شده است، نوعی زائده پوستی بی خطر و غیر سرطانی است.

دانستنی های علمی؛ منگوله پوستی چیست؟ ، ماساژ 6 نقطه از کف پا که معجزه می نماید، چه کسانی نباید روغن حیوانی مصرف نمایند؟ ، تقویت سیستم ایمنی بدن با یک ماده سفیدرنگ

به گزارش خبرنگار ؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه ترین دانستنی های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

ماساژ کدام نواحی پاها برای سلامت مفید است؟

تحریک و ماساژ 6 نقطه حساس از کف پا، تأثیراتی مثبت و موثر بر کیفیت گردش خون، فشارخون و میزان ترشح هورمون های شما دارد، ماساژی که برای کاهش میزان استرس و رهایی از بی خوابی مفید است و برطرف نماینده درد های بدن، دفع سنگ کلیه، درمان دیابت و برطرف التهاب استخوان ها و مفاصل خواهد بود.

این 6 نقطه حساس عبارتند از شست پا، بندهای انگشت شست پا، قسمت وسط کف پا، قسمت مرکزی شست پا، قسمت کنار پاشنه پا و لبه داخلی کف پا است.

خوردن یک حبه سیر ناشتا چه فوایدی دارد؟

سیر گیاه بومی هند است که اگر به صورت ناشتا مصرف گردد مانند یک آنتی بیوتیک کاملا طبیعی عمل می نماید؛ مصرف سیردر هنگام صبح تاثیری بیشتر در بدن خواهد داشت زیرا مقاومت باکتری ها در این هنگام کمتر بوده و سیر با سرعتی بیشتر روی آن ها تأثیر خواهد گذاشت.

هنکامی که سیر به صورت ناشتا مصرف گردد سم زدایی در بدن اتفاق می افتد، در واقع شما با همین کار ساده تمامی انگل ها و کرم های موجود در روده را بیرون نموده و سدی در برابر بیماری هایی مانند دیابت، فشارخون بالا و برخی از سرطان ها ایجاد می کنید.

خوردن سیر به صورت ناشتا همچنین روی جریان خون تأثیری بیشتر می گذارد این ماده غذایی فشارخون را کاهش داده و باعث هضم راحت غذا می گردد.

غصه چاقتان می نماید یا لاغر؟

اغلب اختلالات روانپزشکی طی دوره خود با تغییراتی در اشتها و وزن همراه هستند، از این رو بسیاری از مبتلایان به افسردگی، اختلال دو قطبی و اختلال اسکیزوفرنی با تغییراتی در وزن خود روبرو می شوند؛ برخی بیماران افسرده، با از دست دادن تمایل به همه چیز از جمله خوردن، لاغر می شوند و برعکس برخی دیگر از بیماران افسرده، تنها با خوردن آرام شده و احساسی بهتر پیدا می نمایند و این علاقه را مخصوصا به خوردن خوراکی های شیرین دارند که باعث چاقی این دسته می شوند، برخی بیماران، به خاطر ناامید شدن، همه کار هایی را که نتیجه درازمدت دارد (از جمله رژیم غذایی) رها نموده و چاق می شوند.

منگوله پوستی چیست؟

منگوله پوستی که به نام های تگ های پوستی واسکین تگ شناخته شده است، نوعی زائده پوستی بی خطر و غیر سرطانی است که معمولا بدون درد و ناراحتی همراه بوده و اغلب در زنان و مردان بالای 40 سال دیده می گردد؛ از نام های علمی و اصطلاحات پزشکی منگوله پوستی می توان به آکروکاردون، پاپیلوما پوستی، برچسب پوستی، پولیپ فیبروپی تلیال، فیبروما ملوسکوم، پاندول فیبروما و فیبروم نرم اشاره نمود.

راه اصلی تشخیص آن، محل اتصال زائده با پوست است، برخلاف خال ها و سایر ضایعه های پوستی، تگ ها با ساقه کوتاهی به پوست آویزان هستند، منگوله پوستی اغلب کوچک و اندازه آن ها کمتر از 2 میلی متر است اما برخی اوقات تا چند سانتی متر هم رشد می نماید.

روغن حیوانی بخوریم یا نخوریم؟

روغن دنبه باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب می گردد، با این وجود باید توجه داشت به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب اشباع، افراط در مصرف آن برای بیماران قلبی و افراد دارای کلسترول بالا با احتیاط مصرف گردد.

ایجاد تناسب اندام از خواص روغن دنبه است، متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف روغن دنبه به کاهش وزن و لاغری افراد چاق و چاق شدن افراد لاغر یاری می نماید.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2185

به "دانستنی های علمی؛ منگوله پوستی چیست؟ ، ماساژ 6 نقطه از کف پا که معجزه می نماید، چه کسانی نباید روغن حیوانی مصرف نمایند؟ ، تقویت سیستم ایمنی بدن با یک ماده سفیدرنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های علمی؛ منگوله پوستی چیست؟ ، ماساژ 6 نقطه از کف پا که معجزه می نماید، چه کسانی نباید روغن حیوانی مصرف نمایند؟ ، تقویت سیستم ایمنی بدن با یک ماده سفیدرنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید