درخواست الکاظمی برای ادامه معافیت بغداد از تحریم های ایران در سفر به واشنگتن

به گزارش شیوا مارکت، مشاور نخست وزیر عراق گفت که الکاظمی در سفر به آمریکا از مقامات این کشور خواهد خواست که معافیت عراق از تحریم ایران را تمدید نمایند.

درخواست الکاظمی برای ادامه معافیت بغداد از تحریم های ایران در سفر به واشنگتن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هشام داوود مشاور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تاکید نمود که الکاظمی در جریان سفر پیش روی خود به آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواهد خواست که معافیت عراق از تحریم ایران را تمدید کند.

داوود در گفت وگو با شبکه ماهواره ای آسیا با تاکید بر اینکه عراق هنوز به یاری کشورهای منطقه ای برای واردات گاز و انرژی برق احتیاج دارد، گفت: درخواست تمدید معافیت عراق از تحریم ایران از جمله احتیاجهای ملت عراق است.

مشاور نخست وزیر عراق سفر الکاظمی به آمریکا را سه چهار روزه خواند و گفت:اگرچه مسائل امنیتی و نظامی مهم ترین محورهای گفت وگوی الکاظمی با مقامات آمریکایی است، اما درباره مسائل علمی، مالی و کشاورزی هم رایزنی هایی انجام خواهد شد.

داوود با بیان اینکه وزیران دارایی و نفت و وزرایی امنیتی الکاظمی را در این سفر همراهی خواهند کرد، گفت: هیئت مذاکره کننده در گفت وگو های راهبردی با آمریکا هم در این سفر حضور دارند .

مشاور الکاظمی درباره مسئله حضور نظامی آمریکا در عراق هم مدعی شد:یاری آمریکا به عراق در زمینه تسلیحاتی و آموزشی احتیاج دارد که ادامه داشته باشد. این نیروها در سال 2014 وارد عراق شدند و دولت فعلی درصدد کاهش این نیروها تا حد مناسب است.

مجله زیبایی زندگی: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22538

به "درخواست الکاظمی برای ادامه معافیت بغداد از تحریم های ایران در سفر به واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست الکاظمی برای ادامه معافیت بغداد از تحریم های ایران در سفر به واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید