دستگاه ها و دانشگاه ها نگاه بخشی را کنار بگذارند

به گزارش شیوا مارکت، معاون مالی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همه دستگاه ها و دانشگاه ها باید نگاه بخشی را کنار گذاشته و امکانات خود را در خدمت اکوسیستم فناوری قرار دهند که این موضوع قطعاً به نفع توسعه استان و کشور خواهد بود.

دستگاه ها و دانشگاه ها نگاه بخشی را کنار بگذارند

به گزارش خبرنگاران، علی جهانگیری در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) فرصتی برای مسأله یابی و شفاف کردن نیازهای بخش صنعت و برطرف این نیازهاست، اضافه کرد: رینوتکس صرفاً یک نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن فناوری ها نیست، بلکه هدف این است که عرضه فناوری، منجر به عقد تفاهم نامه و تجاری سازی گردد.

وی با اشاره به ایجاد زون تخصصی نیازهای فناورانه در نمایشگاه سال جاری، گفت: کوشش می کنیم که نیازهای بخش صنعت تا حد امکان شناسایی و در این نمایشگاه ارائه گردد، بر همین اساس این بخش در قالب یک زون تخصصی پیش بینی شد.

جهانگیری اعلام کرد: بحث نیازهای فناورانه بخش صنعت در دوره های قبلی نمایشگاه هم مطرح بود اما مشکل اصلی در این حوزه شفاف نبودن نیازها و عدم توانایی بخش صنعت در تبیین آنهاست.

معاون مالی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نیازهای بخش صنعت باید به شکل مسأله تعریف گردد و باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که صاحبان صنایع از متخصصان امر در این زمینه استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: به تمامی شرکت ها و دستگاه های دولتی تأکید نموده ایم که این نمایشگاه، محل ارائه گزارش عملکرد نیست و باید نیازهای فناورانه مطرح گردد تا در تعامل با پژوهش گران و فناوران بتوانیم این نیازها را برطرف کنیم.

جهانگیری، ایجاد اکوسیستم فناوری را از دیگر اهداف برگزاری رینوتکس بیان کرد و با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، ظرفیت مناسبی برای تحقق این امر است، اضافه کرد: این منطقه نه یک سازمان اجرایی بلکه یک چتر حمایتی و نهاد هماهنگ نماینده است که مهم ترین وظیفه آن، وظیفه حاکمیتی است.

وی اضافه کرد: تحقق اهداف منطقه ویژه علم و فناوری نه وابسته به بودجه دولتی است نه مصوبه رسمی؛ بلکه این امر نیازمند تغییر نگرش به مقوله علم و فناوری است.

رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی همچنین خواهان حضور فعال پارک علم و فناوری به عنوان مسئول زون تخصصی نیازهای فناورانه شد و بر تعامل این پارک با پارک های علم و فناوری کشورهای منطقه و دعوت از آنها برای حضور در این نمایشگاه تأکید کرد.

عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از برنامه های این پارک برای حضور در رینوتکس هفتم ارائه کرد.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12021

به "دستگاه ها و دانشگاه ها نگاه بخشی را کنار بگذارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ها و دانشگاه ها نگاه بخشی را کنار بگذارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید