دلیل سفر الکاظمی به آمریکا از زبان مشاور ترامپ

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا نوشت:مشاور دونالد ترامپ از مهم ترین پرونده هایی که نخست وزیر عراق در سفر به آمریکا آن ها را مورد آنالیز قرار خواهد داد، پرده برداشت.

دلیل سفر الکاظمی به آمریکا از زبان مشاور ترامپ

گابریل سوما، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شفق نیوز گفت: مأموریت اصلی سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به واشنگتن تقویت روابط دوجانبه در تمام زمینه های امنیت، اقتصاد، انرژی و مقابله با کرونا است.

در این سفر درباره اعتراضات عراق نیز مصاحبه خواهد شد.

وی اضافه نمود: در ملاقات الکاظمی و ترامپ درباره موضوع ربایش و ترورها در عراق از جمله ترور هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی بحث و مصاحبه خواهد شد.

در این ملاقات همچنین درباره کاهش قیمت نفت و تأثیر آن بر اقتصاد عراق بحث خواهد شد به ویژه اینکه دولت عراق در شرایط وخیمی به سر می برد و نمی تواند حقوق کارمندان را به صورت مستمر پرداخت کند.

سوما گفت: ترامپ با الکاظمی درباره مسئولیت حفاظت از امنیت سفارت آمریکا که در دوره اخیر در معرض موشک هایی قرار گرفته مصاحبه خواهد نمود. ارتش عراق قادر به حفاظت از ساختمان سفارت و کارمندان و پایگاه های نظامی نیست.

وی تأکید کرد: آمریکا مجبور شده سامانه پاتریوت را برای حفاظت از سفارت و کارمندان در برابر حملات به کار گیرد. واشنگتن به حاکمیت و قانون اساسی عراق احترام می گذارد و نیازی به نفت عراق ندارد.

مشاور ترامپ گفت: خارج کردن نیروهای آمریکایی از خاک عراق مطرح نیست اما کاهش تعداد نیروها برحسب توافق نامه ها و فعالیت مشترک میان دولت های دو کشور خواهد بود.

همچنین به گفته صوما موضوع ایران یکی از محورهای مذاکرات ترامپ و الکاظمی است.

دفتر اطلاع رسانی الکاظمی نیز شنبه پرونده هایی را که وی در ملاقات با ترامپ آنالیز خواهد نمود، خاطرنشان کرد.

در بیانیه این دفتر آمده است: الکاظمی طی چند روز آینده سفر خود را به آمریکا شروع خواهد نمود و بیستم ماه میلادی با ترامپ ملاقات می نماید.

در این بیانیه آمده است: در ملاقات الکاظمی با ترامپ پرونده روابط دوجانبه و مسائل مشترک و همکاری در زمینه های امنیت، انرژی، بهداشت، اقتصاد و سرمایه گذاری و مقابله با کرونا مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

312 311

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22249

به "دلیل سفر الکاظمی به آمریکا از زبان مشاور ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل سفر الکاظمی به آمریکا از زبان مشاور ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید