دولت بایدن برای گفت و گو با ونزوئلا آماده می گردد

به گزارش شیوا مارکت، سه منبع نزدیک به دولت جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا می گویند او در حال آماده شدن برای مذاکره با دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا به منظور سرانجام دادن به بدترین رابطه تنش زای آمریکا در نیمکره غربی است.

دولت بایدن برای گفت و گو با ونزوئلا آماده می گردد

به گزارش روز آدینه بلومبرگ، این منابع که به علت ضرورت محرمانگی تیم در حال تشکیل برای مذاکره، خواسته اند نامشان فاش نگردد، در این باره تصریح کردند که دولت بایدن میخواهد برای انتخابات آزاد و عادلانه در ونزوئلا کوشش کند و در ازای آن، تحریم های آن کشور را تخفیف خواهد داد.

بنا بر این گزارش، چنین رویکردی به مذاکره با دولت ونزوئلا در تضاد با سیاست دولت فعلی آمریکا است که اصرار دارد فقط در شرایط تسلیم و ناچاری ناشی از فشارها با کاراکاس مذاکره کند؛ مشاوران بایدن اما می گویند پیش شرطی برای گفت و گوهای مستقیم بین آمریکا و ونزوئلا نخواهند داشت.

این منابع تاکید نموده اند که تیم مشاوران رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حال آنالیز گزینه های موجود و اقدامات لازم در این زمینه با همکاری متحدان بین المللی خود هستند و اینکه اگر مادورو به سمت این هدف دموکراتیک حرکت کند چه اقداماتی (از جمله تخفبف تحریم ها) را می توانند در دستور کار قرار دهند.

به نوشته بلومبرگ انتظار می رود حامیان خارجی مادورو از جمله روسیه ، چین، ایران و همچنین کوبا که مشتاق بهبود روابط با ایالات متحده است در این زمینه، نقش آفرینی نمایند.

ده روز پیش، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن ابراز امیدواری از برقراری مذاکره با دولت آینده آمریکا، در یک کنفرانس مطبوعاتی که با حضور رسانه های ملی و بین المللی در محل کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس برگزار گشت، گفت: امیدواریم که با روی کار آمدن دولت بایدن، آن ها زمانی را برای فکر کردن اختصاص دهند و راه گفت و گو با ایالات متحده باز گردد. وی همچنین فاش کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اوایل ریاست جمهوری اش به دنبال برقراری تماس و ارتباط با مقام های دولت ونزوئلا بود.

رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر نیز گفته بود: در جهانی عاری از اقدامات قهرآمیز و زورگویی آمریکا، آماده برقراری بهترین روابط بر پایه احترام و همکاری متقابل با واشنگتن هستیم.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت ترین شرایط سیاسی و مالی چند دهه گذشته خود را تجربه نموده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم های واشنگتن روبرو شده در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.

در ژانویه سال 2019 (دی 1397) خوان گوایدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا با آغاز دوباره دولت نیکلاس مادورو، صحت انتخابات ریاست جمهوری را زیرسوال برد و خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا معرفی کرد، از آن موقع تا به امروز بحران سیاسی به بحران مالی افزوده شده است.،ایرنا

بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای بلاگ پو

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26424

به "دولت بایدن برای گفت و گو با ونزوئلا آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن برای گفت و گو با ونزوئلا آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید