دیپلمات روس: اگراینستکس نتواند تحریم های آمریکا را دور بزند، پس به چه درد می خورد؟

به گزارش شیوا مارکت، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه صبر ایرانی ها ممکن است تمام گردد، گفت: اگر مکانیزم اینستکس نتواند تجربه دور زدن تحریم های آمریکا را بدست آورد، پس به وجود آن اصلاً چه نیازی خواهد بود؟

دیپلمات روس: اگراینستکس نتواند تحریم های آمریکا را دور بزند، پس به چه درد می خورد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا روز آدینه در اجلاس بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ در گفت وگو با خبرگزاری تاس اظهار داشت، مکانیزم ویژه اتحادیه اروپا برای مبادلات اقتصادی با ایران اینستکس ( INSTEX- Instrument in Support of Trade Exchanges ) به هیچ وجه نمی تواند بصورت موثر فعالیت کند. وی شرح داد: این مکانیزم وجود دارد، ولی مسلماً هنوز هیچ اثری از آن دیده نشده است. تنها چیزی که در باره این مکانیزم فعلاً می توان پیش بینی کرد، آن است که بالاخره روزی نخستین مبادلات بر اساس آن انجام خواهد گرفت. ولی مبادلات محصولات غذایی که جزو تحریم های آمریکا قرار ندارند.

این دیپلمات بلندپایه روس اضافه کرد: بدین ترتیب این مکانیزم که تجربه دور زدن تحریم های آمریکا را بدست نخواهد آورد. حال این سئوال بطور طبیعی مطرح می گردد: بسیار خب، اگر این مکانیزم برای آن بوجود آمده تا پرداخت برای کالاهای غیرتحریمی را تسهیل کند، پس وجود آن اصلاً چه نیازی است؟ همتایان اروپایی من در پاسخ به این سئوال می گویند، باید صبر کرد، این تازه اول کار است و بعد ما تصمیم خواهیم گرفت...

به عقیده چیژوف، این در حالی است که صبر مقامات ایران ممکن است تمام گردد. وی گفت: ایرانی ها از هم اکنون گوشزد نموده اند که ممکن است اقدامات خاصی را انجام دهند و این مسئله را در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اظهار داشتند. البته آنها هنوز از توافق هسته ای خارج نشده اند و چند مورد توقف اجرای تعهداتشان فعلاً در چارچوب برجام بوده، ولی صبر آنها بی انتها نخواهد بود.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6588

به "دیپلمات روس: اگراینستکس نتواند تحریم های آمریکا را دور بزند، پس به چه درد می خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: اگراینستکس نتواند تحریم های آمریکا را دور بزند، پس به چه درد می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید