رئیس جمهوری آذربایجان: باکو،آنکارا وتهران موضع مشترکی دراجرای طرح های حمل ونقل درمنطقه دارند

به گزارش شیوا مارکت، تهران (پانا) - الهام علی اف گفت جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران در خصوص اجرای طرح های حمل ونقل در منطقه موضع مشترکی دارند.

رئیس جمهوری آذربایجان: باکو،آنکارا وتهران موضع مشترکی دراجرای طرح های حمل ونقل درمنطقه دارند

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج رییس جمهوری آذربایجان طی سخنانی در چهاردهمین نشست سران سازمان همکاری مالی (اکو) با اشاره به آزادسازی سرزمین های اشغالی این کشور در قره باغ، اضافه نمود: ما اکنون به فکر آینده هستیم و برای برقراری صلح و ثبات در منطقه مذاکرات را در باره اجرای پروژه های حمل و نقل با مشارکت بسیاری از کشورها شروع کردیم.

وی با تاکید بر این که جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران در رابطه با اجرای طرح های حمل و نقل در منطقه موضع مشترکی دارند، گفت: ارمنستان اگر موضع سازنده در پیش بگیرد می تواند از این فرایند بهره مند گردد.

رئیس جمهوری آذربایجان به کریدور جدید حمل ونقل ایجاد شده در منطقه پس از سرانجام جنگ در قره باغ که موجب برقراری ارتباط مستقیم میان جمهوری خودمختار نخجوان و دیگر مناطق جمهوری آذربایجان می گردد، اشاره نمود و اضافه نمود: راه اندازی این کریدور فرصت های جدیدی در حوزه حمل و نقل در منطقه ایجاد می نماید و کشورهای عضو سازمان همکاری مالی را برای بهره مند شدن از این کریدور دعوت می کنیم.

علی اف مشارکت فعال جمهوری آذربایجان در توسعه کریدورهای حمل و نقل منطقه ای در منطقه از جمله شمال - جنوب، شمال -غرب و شرق -غرب را مورد اشاره قرار داد و کشورش را یکی از مراکز حمل و نقل قابل اعتماد در منطقه دانست.

چهاردهمین نشست سران سازمان همکاری مالی (اکو) با شعار همکاری مالی منطقه ای در دوران پساکرونا امروز ( پنجشنبه) با حضور سران 10 کشور عضو برگزار گردید.

در این نشست مجازی، سران کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و تاجیکستان به میزبانی اسلام آباد به عنوان رییس سیزدهمین نشست سران اکو، شرکت داشتند.

این نشست با سخنرانی مقام ارشد پاکستانی به عنوان رییس دوره ای نشست قبلی شروع و با انتخاب ترکیه به عنوان رییس چهاردهمین نشست سران و سخنرانی رجب طیب اردوغان و همچنین هادی سلیمان پور دبیر کل اکو ادامه یافت.

پس از آن نیز دستور کار نشست برای تصویب به بحث گذاشته شد و روسای هر یک از کشورهای عضو و همچنین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کردند و در سرانجام اجلاس، منشور مرکز تحقیقات اکو با حضور سفرای کشورهای عضو و میکائیل جباراف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، در باکو به امضاء رسید.

جواد مهاجری رایزن مالی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به نیابت و نمایندگی از سفیر کشورمان در مراسم امضای منشور مرکز تحقیقات اکو، حضور یافت.

تفطن: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28911

به "رئیس جمهوری آذربایجان: باکو،آنکارا وتهران موضع مشترکی دراجرای طرح های حمل ونقل درمنطقه دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری آذربایجان: باکو،آنکارا وتهران موضع مشترکی دراجرای طرح های حمل ونقل درمنطقه دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید