رئیس جمهور آینده آمریکا چه زمانی تعیین خواهد شد؟

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران، گروه بین الملل: مراکز رأی گیری در ایالات متحده ساعت 18 به وقت ایالات شرقی بسته خواهد شد. اتمام کار مراکز رأی گیری بر اساس ایالت ها مختلف خواهد بود اما تا زمانی که تمامی مراکز رأی گیری بسته نشود، نتایج مشخص نمی شود. موضوع مهم دیگر اینکه تا زمانی که تمامی مراکز رأی گیری در 9 ایالت بسته نشود، نمی توان نتایج را پیش بینی کرد.

رئیس جمهور آینده آمریکا چه زمانی تعیین خواهد شد؟

این موضوع در ساعت 19 به وقت شرقی و ساعت صفر بامداد به وقت لندن خواهد بود.

چه زمانی می توان به برنده انتخابات پی برد؟

نزدیک ترین زمانی که می توان رئیس جمهور آینده ایالات متحده را مشخص کرد، ساعت 23 به وقت شرقی آمریکا و 4 بامداد لندن می باشد.

چراکه در این زمان نتایج ایالت کالیفرنیا که بیشترین آرای انتخاباتی را دارد و تعداد آن به 55 می رسد مشخص خواهد شد. کافی است یکی از نامزدها 270 رأی را برای پیروزی به دست بیاورد.

با این وجود ساعت 23 به وقت شرقی ایالات متحده نزدیک ترین زمان است که می توان نتیجه انتخابات آمریکا را دریافت. این در حالی است که در بین پنج انتخابات گذشته فقط در سال 2008 در چنین زمانی نتیجه پیروز انتخابات آمریکا اعلام شد زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا توانست 270 رأی را به دست آورد؛ اما در سال 2012 و 2016 اعلام نامزد پیروز ساعت ها به تأخیر افتاد.

در سال 2000 در هنگام رقابت نامزد دموکرات الگور و جورج بوش نتیجه انتخابات تا 12 دسامبر به دلیل بازشماری آرا در ایالت فلوریدا به تأخیر افتاد.

این نکته مهم است که فرایند اعلام نامزد پیروز در هر ایالتی الزاماً نیازمند آمارهای دقیق نیست.

اگر این ایالت یکی از ایالت های مشخص کننده برای یک نامزد باشد - که در این انتخابات در حدود 30 ایالت وجود دارد - پس می توان به محض بسته شدن صندوق های رأی یا اندکی بعد از آن نتایج را پیش بینی کرد.

پیش بینی ها توسط چه نهادی انجام می شود؟

طبیعی است که رسانه های آمریکایی دارای تاریخ طولانی در تلاش برای شتاب دادن به فرایند اعلان نتایج به جامعه آمریکا هستند.

معمولاً پیش بینی این رسانه ها درست از آب در می آید. به جز در سال 2000 و1916 که روزنامه نیویورک تایمز چارلز ایوانز را دربرابر ویلسون برنده خاطرنشان کرد.!

در سال 1948 نیز تحلیلگران روزنامه شیکاگو دیلی تریبون به اشتباه توماس دی وی را در برابر ترومن برنده خاطرنشان کردند.

شبکه های رسانه آمریکا از اوایل دهه 60 دارای شبکه های متعدد و به کارگیری هزاران نفر در سراسر ایالات متحده بودند که از طریق آنها می توانستند به برخی آمار دسترسی پیدا کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال 1990 تأسیس شد توانست با این نظرسنجی ها و نتایج رأی گیری ساختار جدید ایجاد کند و این ساختار هنوز هم به کار گرفته می شود.

آیا این نتایج رسمی است؟

طبیعی است که شمارش آرا چندین روز به طول می انجامد و در برخی اوقات نیز چندین هفته ممکن است زمان ببرد.

هر ایالتی راه کارها و روش های مختلف برای شمارش آرا در اختیار دارد که برخی از آن رأی گیری شخصی و پستی است و اگر کارها به روال خود پیش برود قبل از چهاردهم دسامبر قبل از نشست هیئت انتخابی نتیجه مشخص خواهد شد.

بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای بلاگ پو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24951

به "رئیس جمهور آینده آمریکا چه زمانی تعیین خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور آینده آمریکا چه زمانی تعیین خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید