راز عبور حامیان روحانی از آقای رئیس جمهور!، تغییر رنگ شورای شهر به نفع انتخابات
به گزارش شیوا مارکت، در هفته گذشته خبر ساخت و ساز غیر مجاز ملکی وابسته به نهاد ریاست جمهوری در جماران در فضای مجازی دست به دست می شد؛ خبری که از سوی یک عضو اصلاح طلب شورای شهر تأیید شد اما بعضی اعتقاد داشتند که این افشاگری، دارای ابعاد پنهانی است.
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، در هفته گذشته خبر ساخت و ساز غیر مجاز ملکی وابسته به نهاد ریاست جمهوری در جماران در فضای مجازی دست به دست می شد. آنالیز ها نشان می دهد 6 سال پیش مجوز گودبرداری این ملک که متعلق به نهاد ریاست جمهوری بود صادر شده و در نهایت یک گود 14 متری حفاری شد، اما پس از گذر زمان ، این گود به حال خود رها شد و به مرور به علت گذراندن شش سال این گود جزو گود های پرخطر تهران نهاده شد.
نکته قابل تامل اینجاست ، باتوجه به اینکه دوره پنجمن شورای شهر تهران عمری 3 ساله دارد و مجوز گود برداری عمری 6 ساله دارد ، چه شده است که اعضای شورای شهر تهران امروز ژست عدالت خواهی گرفتند؟ چرا 3 سال گذشته که مجوز گودبرداری عمری 3 ساله داشت سکوت کردند؟ آیا سکوتشان برای منفعتی بوده یا خیر و آیا شکست سکوتشان بعد از 3 سال بازهم برای منفعتی دیگر است یا خیر؟
اعضای شورای شهر تهران که امروز ژست عدالت خواهی گرفته اند انگار یادشان رفته است که در بدو ورود به خیابان بهشت، لیست خرید 21 تبلت و 21 خودروی پرشیا برای شورای شهر، در همان اول کار حاشیه ساز شد و با واکنش های متفاوتی همراه بود و یا برای انتخاب شهردار با چالش روبه رو بودند و ماه به ماه و سال به سال با لابی های گسترده شهردار تغییر می دادند. در حالی که شهر تهران با مسائل و مسائل عده ترافیکی و شهری روبرو بود و هست و مردم همیشه با مسائل متعدد شهری و زیست محیطی مثل آلودگی هوا و آلودگی صوتی و ... دست و پنجه نرم می کردند و می نمایند، اعضای شورای شهر در اقداماتی تامل برا نگیز پیگیر تغییر نام بعضی خیابان های تهران هستند و اولویت های شهری را کنار زده اند تا با کارهای رسانه ای و شوآف های متعدد خود را به مردم عرضه نمایند.
اعضای شورای شهر چرا در این 3 سال فکری به حال ترافیک نکردند؟
معضل ترافیک تهران موضوع جدیدی نیست و سال هاست که مسوولان و کارشناسان مختلف درباره آن صحبت می نمایند و راه چاره ارائه می دهند. راه چارههایی که یا اجرا نمی شوند یا در صورت اجرا تا به امروز نقش چندانی در کاهش ترافیک شهر نداشته اند. معضل ترافیک هم اثر زیست محیطی دارد هم اثر روانی؛ اما کاش اعضای شورای شهر در این سال ها به جای نامگذاری معابر فکری به حال برطرف معضل ترافیک می کردند. رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تأکید دارد مطرح شده است. این رویکرد از ویژگی هایی چون ارتقای کیفیت طراحی محله ای، افزایش کاربری های مختلط، گسترش تعاملات اجتماعی، کاهش استفاده از اتومبیل و گسترش گزینه های جابه جایی سازگار با حمل و نقل عمومی مانند دوچرخه سواری و پیاده روی، برخوردار است. اما اعضای شورای شهر و مدیران شهری تهران برای حل این ترافیک در این 3 سال چه نموده اند؟
اما آلودگی هوا دومین معضل اساسی تهران است، آلودگی هوا به معنی افزایش یکی از آلاینده های هوا به میزانی بیش از سقف استاندارد مشخص شده و قرارگیری در شرایط ناسالم است. اگر اعضای مدیران شهری به فکر مردم بودند، اقدامات کوتاه مدت و فوری برای برطرف این معضل می کردند، مثلا ممنوعیت تردد اتوبوس های عمومی و خصوصی با سن بیش از 15 سال در شهر یا نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران و موارد این چنینی را دستور کار قرار می دادند اما به جای حل این معضلات اساسی و ریشه ای به کارهای سطحی متوسل شده اند.
طرح ها و پروژه ایی نیز در تهران عقب افتاده و بسیار واجب هستند مثلا اجداث بزرگراه نجفی رستگار به دولت آباد به کجا رسید؟ مجتمع ورزشی شهرک نفت منطقه 1 چه شد؟ طرح جامع آب های سطحی به نتیجه ای رسید؟ دسترسی ارتش به لواسان ایجاد شد؟ طرح بهسازی بازار تهران همچنان خاک می خورد؟
حل معضلات تهران و به جریان افتادن طرح های معوق خیلی خیلی مهمتر از نامگذاری معابر یا کار رسانه ای برای لغو مجوز نهاد ریاست جمهوری در جماران است.
امروز شورای شهر در عملی عجیب و دور از روزمه 3 ساله شان ،عَلَم مبارزه با رانت را برافراشته کردند و یک سال مانده به انتخابات شوراها خود را همراه مردم نشان داده اند، آنها به خوبی می دانند که امروز روحانی و اصحابش و احزابش هیچ اقبالی ندارند و مردم به آنها هیچ اعتمادی نخواهند کرد اما این اعضا که با لیست روحانی و تصویر روحانی وارد خیابان بهشت شدن در جنجال رسانه ای خود را علیه رئیس جمهور نشان دادند و عَلَم تشریفاتی عدالت خواهی را بلند کردند.
این جماعت اگر دلسوز مردم بودند و می خواستند فراجناحی عمل نمایند همان اول کار به جای نامگذاری معابر به فکر مردم و شهر مردم بودند نه اینکه امروز همچین ژستی بگیرند، چون مردم می دانند که اعتراض امروزشان به خاطر مردم نیست به خاطر رأی آوری و ماله کشی کارنامه گذشته شان است وگرنه همان 3سال پیش به این اقدام نهاد ریاست جمهوری اعتراض می کردند.
منبع:راه دانا
4127
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آناtafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل