راهنمای خرید گیاهان آپارتمانی ، چگونه بهترین گیاه را برای منزلمان خریداری کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، اگر قصد خرید گیاهان آپارتمانی را دارید شاید بد نباشد به نکاتی که در ادامه این مطلب ارائه شده است، توجه کنید.

راهنمای خرید گیاهان آپارتمانی ، چگونه بهترین گیاه را برای منزلمان خریداری کنیم؟

به گزارش ، هفدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه روز یکشنبه با حضور شهردار تهران، معاونین شهردار تهران، سفرای کشور های مختلف در محل بوستان گفت وگوی تهران کار خود را شروع کرد.

هفدهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه با شرکت 290 فراوری کننده داخلی و 17 شرکت فراوری کننده خارجی از کشور های آلمان، سوئیس، ترکیه، هلند و … تا سیزدهم اردیبهشت ماه از ساعت 10 صبح الی 21 پذیرای علاقمندان به صنعت گل و گیاه خواهد بود. این نمایشگاه در چهار سالن اصلی به مساحت 750 متر مربع اجرایی شده است. بسیاری از محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده است قابل رقابت با نمونه های خارجی است و امکان فراوری صنعتی آن ها میسر شده است.

اگر قصد خرید از این نمایشگاه را دارید شاید بد نباشد نکاتی که در زیر به ان ها اشاره می کنیم را حتما مدنظر داشته باشد. همراهمان باشید.

پیش از تصمیم گیری برای خرید گیاه بودجه خود رادر نظر گرفته و میزان علاقه و مهارت خود را در پرورش گیاهان ارزیابی کنید، شرایط نور، درجه حرارت و رطوبت مکان مورد نظر را به خاطر بسپارید، فضای آپارتمان خود را مدنظر داشته باشید و با مطالعه مطالب زیر و خریداری گیاهی مناسب از شادابی و لطافت آن در محیط منزلتان لذت ببرید.

کلیه شرایط محیطی اعم از نور، حرارت و رطوبت مکان درنظرگرفته شده جهت استقرار گیاه را به کارشناس فروش اعلام کنید تا گیاه مناسب را به شما معرفی کند.

نام گیاه را سوال کنید و در صورت امکان نام علمی آن را به خاطر بسپارید تا بتوانید از منابع دیگر، اطلاعات کامل تری درباره آن کسب کنید.

در صورتی که مبتدی هستید بهتر است گیاهان کم توقع، ارزان، سریع الرشد و قابل تکثیر را انتخاب کنید.

برگها، ساقه، گل ها و خاک گیاه را به دقت بازدید کنید تا به وجود آثار و بقایای آفات، امراض و علف هرز پی برده و از خرید این گونه گیاهان خودداری کنید (فصل زمستان دقت بیشتری می طلبد).

هماهنگی اندازه و شکل گیاه را با محدوده و موقعیت مکانی فضای اتاق مورد نظر در ذهن خود مجسم کنید و گیاهی متناسب با آن فضا را خریداری کنید.

از فروشنده گیاهی با ریشه پر را تقاضا کنید، این بدان معناست که از انتقال گیاه به این گلدان زمان زیادی می گذرد و ریشه به اندازه کافی توسعه یافته و تعویض گلدان اشکالی به وجود نمی آورد.

اگر گیاه گلدار مانند آزالیا مورد نظر شماست گیاهی را انتخاب کنید که غنچه های بیشتری داشته باشد.

دستورالعمل نگهداری گیاه خریداری شده را از فروشنده طلب کنید.

هنگام خرید گیاه مواد غذایی مورد احتیاج آن را خریداری کنید و نحوه استفاده ازآن را نیز جویا شوید.

گیاهی را انتخاب کنید که برگ های سالم و شاداب و بدون لکه زرد و سوختگی داشته باشد.

نحوه حمل و نقل گلدان خصوصا در زمستان که هوای سرد باعث پژمردگی برگ ها می گردد اهمیت فراوان دارد، به فروشنده سفارش کنید که گیاه را در دو لفافه کاغذی پیچیده تا تغییرات شدید رطوبت و حرارت به گیاه لطمه ای نزند، حتی الامکان گیاه را در کابین روباز اتومبیل قرار ندهید.

در صورت تمایل به خریداری چند نوع گیاه و کاشت گروهی آن ها در یک گلدان، دقت کنید که گیاهان مجموعه از نظر فرم، بلندی نهایی و رنگ برگ ها و احتیاج محیطی کاملا هماهنگ باشند.

منبع:روزیاتو

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5531

به "راهنمای خرید گیاهان آپارتمانی ، چگونه بهترین گیاه را برای منزلمان خریداری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید گیاهان آپارتمانی ، چگونه بهترین گیاه را برای منزلمان خریداری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید